مستند «ایکسونامی» به دانشگاه آزاد بوشهر می‌رود

مستند داستانی «ایکسونامی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نمایش داده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مستند داستانی ایکس سونامی برای دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اکران و پس از نقد و بررسی، دانشجویان در کارگاه آموزشی با موضوع جایگاه آراستگی در تربیت جنسی شرکت کردند.

سیدکمیل حسینی استاد دانشگاه و پژوهش‌گر حوزه‌ جنسیت و جامعه در کارگاه آموزشی جایگاه آراستگی در تربیت جنسی واحد بوشهر با بیان اینکه عشق لازمه لذت بردن انسان از زندگی دنیوی است، گفت: عشق واقعی و حقیقی نگاه انسان را به جهان پیرامون عوض می کند.

این پژوهش‌گر حوزه‌ جنسیت و جامعه با اشاره به اینکه عشق، مادی و ظاهری نیست، تشریح کرد: عشق باید از روی عقلانیت شکل بگیرد در واقع عشق واقعی با عشق فانتزی که در خیال و افکار برخی جوانان نقش بسته است کاملا متفاوت است.

وی با اعلام اینکه 49 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می دهد، اظهار کرد: زمانی که هیجانات جنسی و طغیان هورمون های درونی انسان کاسته می شود و زندگی روی واقعی خود را به زوجین نشان می دهد، مشکلات در موارد مختلف شکل گرفته و تأثیرات خود را بر کیفیت زندگی مشترک خواهد گذاشت.

سید کمیل حسینی با تأکید بر اینکه عشق را باید ساخت، اذعان کرد: عاشقانه زندگی کردن مهم ترین وجه زندگی انسانی است.

وی ادامه داد: باید عشق بازی را آموخت، ساخت، مدیریت، انتخاب و با تمام وجود حفظ و مراقبت کرد.

حسینی با بیان اینکه بیرون و درون افراد هم به واسطه خلقت ( زن و مرد ) و هم به دلایل محیطی با یکدیگر تفاوت دارد، تشریح کرد: باید این فضا را شناخت و درک کرد. سواد عاطفی، مسئله ای است که هر انسان باید بیاموزد و از آن آگاه باشد.

این پژوهشگر با بیان اینکه در مردان نیاز جنسی پیش از نیاز عاطفی است و در زنان برعکس آن، عنوان کرد: ورود به دنیای عواطف ما را در مسیری قرار می دهد که ناخودآگاه در آن مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از تصمیمات در زندگی عاطفی متأثر از فعل و انفعلات درونی بدن است، گفت: عدم آموختن سواد عاطفی و کمبود عاطفه و فشارهای عاطفی عوامل مهمی در انتخاب های اشتباه هستند. خویشتن داری جنسی برای آقایان و خویشتن داری عاطفی برای زنان راه حل مقابله با بروز این اشتباهات هستند.

وی اضافه کرد: هویت دهی جنسی و رضایت فرد از جنسیت خود، کاهش تحریکات و عوامل تحریک زا در جامعه، تأمین نیاز عاطفی (تسهیل ازدواج)، خویشتن داری، حفاظت و نگه داشت از خود و عزیزانمان و شیوه های درمانی صحیح، 6 راهبرد اساسی برای جلوگیری از بروز بی اخلاقی است که در این راه نیازمند حضور حاکمیت و مردم است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056419

وب گردی

وب گردی