اختتامیه برنامه‌های هفته پژوهش در  واحد شهر قدس برگزار شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران گفت: علاوه بر ارتباط دانشگاه با بخش صنعت، در حوزه خدمات و کشاورزی هم ارتباط مستقیم و اثرگذاری با حوزه دانشگاه وجود دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد، آیین اختتامیه برنامه های هفته پژوهش با حضور پژوهشگران برتر واحد های قدس، ملارد و فادشت در سالن همایش دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد

عبداله قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد:علاوه بر ارتباط دانشگاه با بخش صنعت، در حوزه خدمات و کشاورزی هم ارتباط مستقیم و اثرگذاری با حوزه دانشگاه وجود دارد. در بخش خدمات و کشاورزی معضلاتی هست که در بخش خدمات، مشکلات اجتماعی، فرهنگی و... به چشم می آید. در ارتباط با حوزه خدمات زیر ساخت های خوبی فراهم شده اما آن را باید به سمت بهره برداری سوق دهیم.

وی افزود: طرحی با نام تاپ در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که در چند موضوع کار می کند. اولین مورد بحث جهت دهی پایان نامه ها و رساله دکتری دانشجویان است که در این مورد سامانه ای به نام سامانه پایش طراحی شده که اساتید و دانشجو ها باید دراین طرح ثبت نام کنند. طبق اعلام رییس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد های شهرقدس، ملارد و صفادشت بیشترین ثبت نام را داشته اند و در نهایت دانشجو ها پایان نامه و رساله خود را از آنجا انتخاب می کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران ادامه داد: دومین مورد در رابطه مهارت آموزی دانشجو های سرباز است. مورد آخر فرصت مطالعاتی اساتید در حوزه صنعت است که متاسفانه تا امروز با استقبال چندانی مواجه نشده است. در نسل چهارم دانشگاه ها، دانشگاه از حوزه پژوهش به سمت مهارت آموزی و اشتغال زایی سوق داده شده است. دانشگاهی که وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کرده اقتباس شده از دانشگاه های نسل چهارم آلمان است و در حوزه شهرقدس مدرسه اشتغال الگویی از دانشگاه های نسل چهارم است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران گفت: در جشنواره فرهیختگان امسال از 300 عضو حقیقی و حقوقی تجلیل شده که متاسفانه واحدهای قدس، ملارد و صفادشت جایگاهی نداشتند اما در تلاش هستیم که در سال بعد چند جایگاه کسب کنیم زیرا پتانسیل آن را داریم.

وی در پایان اظهار کرد: طی تفاهم نامه امضا شده با معاونت فناوری رئیس جمهور قرار بر این شد که در 22 بهمن ماه محلی برای استقرار استارت آپ ها در ساختمان روبروی دانشکده دامپزشکی خیابان انقلاب فراهم شود و مجموعه دانشگاهی هم سهمی در آن داشته باشند.

/انتهای پیام /

کد خبر: 1056422

وب گردی

وب گردی