انتشار جدیدترین اثر موسی بیدج در مصر 

کتاب شعر امروز ایران با عنوان «نردبان صبح را پایین می‌آورد» نوشته موسی بیدج در مصر منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری ادب فارسی، «نردبان، صبح را پایین می‌آورد» عنوان جدیدترین اثر موسی بیدج است که به گزیده‌

شعر ایران از نیما یوشیج تا شعر امروز می پردازد. بیدج در این مجموعه ضمن معرفی کوتاهی از 70 شاعر و عناوین کتاب‌های این شاعران یک نمونه موفق از شعر این شاعران را همراه کرده است.

از جمله این ۷۰شاعر می‌توان به نام‌ بزرگانی چون نیما یوشیج، مهدی اخوان‌ثالث، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، منوچهر آتشی، احمدرضا احمدی، طاهره صفارزاده، قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی اشاره کرد.

این کتاب توسط انتشارات اروقه در قاهره منتشر شده و در نمایشگاه کتاب قاهره که 20 ژانویه برگزار می‌شود از این اثر نیز رونمایی خواهد شد.

گفتنی است پیش از این بیدج شاعران سنتی ایران زمین همچون حافظ، سعدی، فردوسی، مولانا، خیام و جامی در قالب کتاب‌های متعددی به جهان عرب معرفی کرده‌است. اهمیت کتاب «نردبان، صبح را پایین می‌آورد» در این است که شاعران معاصر را به جهان عرب معرفی می‌کند و تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده بود و این کتاب تلاشی است برای معرفی اشعار معاصر به جهان.

از موسی بیدج بیش از 50 عنوان کتاب منتشر شده که از این بین چند اثر او در کشورهای لبنان و کویت به چاپ رسیده است. عناوین کتاب هایی همچون «عیسی پسر انسان»، «دیوانه»، «شعرهایی که در کوچه می‌دوند»، «آسمان زعفرانی» و «عاشق ناشی» نمونه‌هایی از تالیفات و ترجمه‌های او است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056440

وب گردی

وب گردی