بیمارستان واحد رودهن در انتظار مجوز وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: بیمارستان رودهن در حوزه روان‌‌‌‌‌‌‌شناسی و خدمات سالمندی فعالیت خواهد داشت که در مراحل نهایی دریافت مجوز از وزارت بهداشت قرار دارد.

حسن شهرکی‌‌‌‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی بیمارستان در دهکده سلامت مرتبط به این واحد دانشگاهی گفت: بیمارستان رودهن در حوزه روان‌‌‌‌‌‌‌شناسی و خدمات سالمندی فعالیت خواهد داشت که در مراحل نهایی دریافت مجوز از وزارت بهداشت قرار دارد. کلنگ‌‌‌‌‌زنی این بیمارستان، مربوط به سال 90 بوده و 17‌درصد این بنا پیش رفته است.

وی تشریح کرد: از سال آینده با همکاری واحد علوم پزشکی تهران، پذیرش دانشجوی خارجی پزشکی در دانشکده بین‌‌‌‌‌الملل علوم پزشکی خواهیم داشت و ساختمان مرتبط به این دانشکده، در مراحل تکمیل نهایی است. رایزنی‌‌‌‌‌هایی هم در این خصوص با کشورهای اطراف از جمله افغانستان و عراق انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن درباره نحوه جذب دانشجویان خارجی در دانشکده بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الملل پزشکی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه همکاری که با واحد علوم پزشکی تهران، منعقد کردیم، جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی با تعاملات و رایزنی‌‌‌های این بخش و معاونت بین‌‌‌‌‌‌‌الملل سازمان مرکزی خواهد بود.

شهرکی‌‌‌‌‌پور تصریح کرد: در حال حاضر، حدود 110 نفر دانشجوی خارجی در واحد رودهن داریم که در کلیه مقاطع تحصیلی و رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. بیشتر دانشجویان خارجی ما از کشور افغانستان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ادامه درباره چگونگی فعالیت در دهکده سلامت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحد رودهن، محور سلامت و روان‌‌‌‌شناسی بالینی بوده در دهکده سلامت که مجموعه‌‌‌ای است از بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی، کلینیک‌‌‌های مختلفی در حوزه‌‌های روان‌‌‌شناسی و سالمندی خواهیم داشت. کلیه امور مربوط به بیماری‌‌های روحی و سالمندی در این کلینیک‌‌‌‌ها بررسی می‌شوند و خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی لازم در این کلینیک‌‌‌‌‌‌‌‌ها انجام می‌‌‌‌شود.

شهرکی‌‌‌‌‌پور تاکید کرد: را‌‌‌ه‌‌‌‌اندازی دهکده سلامت روان و سالمندی همچنین تعیین نظام موضوعات مرتبط با این امر، جزو اهداف اصلی ما در واحد رودهن است و کارگروه‌‌‌‌‌‌‌های مختلف در خصوص سلامت روان و سالمندی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056451

وب گردی

وب گردی