شیخ زکزاکی از امام خمینی الگو گرفت

پزشک معالج شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی از امام خمینی (ره) الگو گرفت و‌ قصد داشت راه امام را در نیجریه طی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ناصر عمر پزشک معالج شیخ زکزاکی و از اعضای نهضت اسلامی نیجریه در نشست بررسی نهضت اسلامی نیجریه و ‌وضعیت کنونی شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی انقلاب خود را قبل از انقلاب اسلامی ایران شروع کرد، آن زمان او دانشجوی یکی از دانشگاه‌های معروف نیجریه بود.

وی افزود: شیخ زکزاکی قبل از ورود به دانشگاه، آموزش‌های اسلامی اهل سنت را دیده بود. دانشجویان در دانشگاه مسلمان بودند؛ اما تحت تأثیر افکار کمونیستی و‌ کاپیتالستی قرار داشتند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی با تأکید بر اینکه شرایط قبل انقلاب ایران در نیجریه برقرار بود‌، گفت: شیخ زکزاکی زمان دانشجویی قصد مبارزه با افکار امریکایی‌ها را داشت و‌ می‌خواست آن را بین مردم تقلیل دهد.

ناصر عمر افزود: شیخ زکزاکی در همان زمان، دانشجویان را به اسلام دعوت می‌کر تا آن‌ها دوباره عقاید اسلام را بازمطالعه کنند.

عضو‌ نهضت اسلامی نیجریه گفت: انجمن اسلامی دانشجویان نیجریه را شیخ زکزاکی تأسیس کرد. شیخ زکزاکی در مراسم هرساله این انجمن از دانشجویان دعوت می‌کرد تا دوباره اسلام را مطالعه کنند.

وی تأکید کرد: دانشجویانی که پیش‌زمینه خوبی در مورد اسلام داشتند، دعوت شیخ را قبول کردند و او‌ هم آنها را راهنمایی می‌کرد. دولت نیجریه و مسئولان دانشگاه متوجه فعالیت‌های آنها شدند که در نهایت منجر به دستگیری شیخ زکزاکی شد.

ناصر عمر اظهار کرد: سفارت نیجریه بعد از انقلاب ایران از شیخ دعوت کرد تا به ایران بیاید.‌ او‌ دید که تمام نظریاتش در ایران جواب داده است.

وی گفت: دستگیری شیخ دو هفته بوده و در زمان انقلاب ایران، آزاد بوده است. شیخ زکزاکی از امام خمینی (ره) الگو گرفت و‌ قصد داشت راه امام را در نیجریه طی کند.

عضو‌ نهضت اسلامی نیجریه با اشاره فعالیت‌های شیخ زکزاکی در نیجریه بیان کرد: شیخ یعد از بازگشت از ایران می‌خواست در انجمن اسلامی دانشجویان نیجریه اعلام کند که دولت نیجریه را قبول ندارد و‌ شکل‌گیری حکومتی اسلامی را درخواست کند.

وی‌ افزود: شیخ زکزاکی در هر دولتی از نیجریه به زندان افتاده؛ یعنی ۱۲ سال در زندان بوده و ‌۹ بار هم دستگیر شده است. فقط 2 دولت او را دستکیر نکردند.

ادامه دارد...

کد خبر: 1056453

وب گردی

وب گردی