لایحه بودجه اقشار ضعیف جامعه را در نظر نگرفته/ بودجه 99 مشکلات را بیشتر می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 کل کشور گفت: متأسفانه بودجه‌ای که دولت ارائه کرده، شرایط معیشتی و اقتصادی مردم را درنظر نگرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال 99 کل کشور گفت: متأسفانه بودجه‌ای که دولت ارائه کرده، شرایط معیشتی و اقتصادی مردم را درنظر نگرفته است.

وی با بیان اینکه بودجه فعلی لایحه‌ای ناقص و بدون درنظر گرفتن شرایط حساس جامعه است گفت: در این لایحه متأسفانه اقشار ضعیف جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و رویکرد بودجه به سمت اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 کل کشور ادامه داد: بودجه‌ای که در حال حاضر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، می‌تواند مشکلات مردم و اقشار ضعیف را در آینده در جامعه بیشتر کند.

رضایی گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر و فشار اقتصادی در کشور ما باید اقشار متوسط رو به پایین را دریابیم و رویکرد بیشتر به سمت حمایت از اقشار ضعیف باشد؛ ما در کمیسیون تلفیق همه تلاش‌مان این است که ساختار بودجه را به سمت حمایت از محرومان و مستضعفان هدایت کنیم.

وی به یکی دیگر از مشکلات و نواقص موجود در لایحه بودجه سال 99 کل کشور نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه دولت در این لایحه بیشتر به جای اینکه با اخذ مالیات درآمدزایی کند، با فروش اوراق سعی کرده که خلأهای موجود را پر کند که این شیوه غلطی است، لذا ما در کمیسیون تلفیق تلاش داریم تا این نواقص موجود در لایحه بودجه را حل کنیم، چرا که تصویب چنین لایحه‌ای بدون اصلاح به صلاح جامعه نخواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1056461

وب گردی

وب گردی