اولین مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری کشور در دانشگاه آزاد شاهرود افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با افتتاح اولین مرکز علمی و پژوهشی نیکوکاری کشور گامی مهم در مسیر علمی، پژوهشی نیکوکاری در سطح کشور برداشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به اینکه کلیه امور باید به صورت علمی، مدیریت و برنامه ریزی و اجرایی شود گفت: حدود 6 ماه قبل در جلسه ای که با حضور مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش های کمیته امداد کشور در این واحد دانشگاهی برگزار شد، سید مرتضی حسینی از نزدیک با پتانسیل و تجهیزات مناسب این دانشگاه آشنا شد و در آن جلسه تصمیم گرفتیم که برای حل مشکلات پژوهشی طرح های کمیته امداد، پس از تهیه یک اساسنامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و کمیته امداد، یک مرکز جهت همکاری مشترک تاسیس بشود تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رشد مدیریت بهینه در هزینه های نیکوکاری در بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با همکاری و تلاش اساتید فرهیخته و دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از اختصاص یک ساختمان مستقل با نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز به این مرکز خبر داد و افزود: این مرکز عصر روز دوشنبه 2 دی ماه 98 ساعت 14 با حضور مسؤولین این دانشگاه و محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، محمد بلوچی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شاهرود با عنوان فرهیختگان افتتاح و راه اندازی شد

سید احمد ابوالقاسمی فر در مورد برنامه این مرکز گفت: مقرر شد کمیته امداد امام خمینی(ره) با اولویت طرح های پژوهشی خود را به این مرکز اختصاص دهد تا با استفاده از پتانسیل اعضای هیأت علمی خصوصا در رشته های مدیریت، حسابداری، روانشناسی، اقتصاد و حقوق و... گامی برای حل مشکلات مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در کل کشور برداشته شود.

وی ادامه داد: در شاهرود 10 مرکز نیکوکاری در حال فعالیت هستند که این مرکز در واقع یازدهمین مرکزی است که فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد؛ البته این مرکز با همه این مراکز تفاوت دارد به این صورت که آنها مراکز حمایتی هستند ولی این مرکز هدفش علمی و پژوهشی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود: این مرکز مثل همه مراکز نیکوکاری دارای یوزر و پسورد و پورتال خاصی است و طبق اساسنامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با هماهنگی کمیته امداد استان سمنان تنظیم کرده است انشاءالله در آینده نزدیک شاهد راه اندازی کانون خیرین کارآفرین در همین مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز خواهیم بود تا بتوانیم هرچه بیشتر به سمت دانشگاه کار آفرین و دانشگاه نسل سه و چهار پیش برویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص مفاد اساسنامه مرکز نیکوکاری فرهیختگان گفت: دفتر پژوهشی کمیته امداد استان سمنان متعهد شده است کلیه پروپزال ها و طرح های پژوهشی را اول به این مرکز ارجاع بدهند چرا که این مرکز زیر نظر مستقیم کمیته امداد است همچنین کمیته کل کشور به این واحد دانشگاهی یک پسورد اختصاص داده است تا بتوانیم طرح های کشوری را انتخاب کنیم و طبق این اساسنامه اولویت به این مرکز اختصاص می یابد. البته اساتید ما بعد از بررسی، طرح های مورد نیاز برای فعالیت را انتخاب می کنند و این یک فعالیت بینابینی است که چون با رویکرد معنوی در این مسیر قدم برداشته شده است مطمئن هستیم که اساتید هیات علمی این واحد مثل همیشه پیشقدم خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نمونه کاملی از مشارکت مردم از زمان تاسیس تا الان بوده است تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که متولد انقلاب اسلامی است نمونه کامل مشارکت مردم در سرنوشت علمی و پژوهشی کشور است و ما امیدواریم همچنان بتوانیم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، گام مهمی در خصوص علمی پژوهشی شدن فرهنگ خیریه، صدقات و کمک به محرومان و مستضعفان در کشور داشته باشیم.

ابوالقاسمی فر در پایان در خصوص نحوه اطلاع رسانی و همکاری علاقمندان دانشگاهی با این مرکز نیکوکاری گفت: یک صفحه مختص این مرکز نیکوکاری در سایت دانشگاه در نظر گرفته می شود و این مرکز کل طرح های پژوهشی خود را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. ضمنا اگر نیاز به یک طرح پژوهشی فوری باشد سریعا به گروه های مورد نیاز اطلاع رسانی خواهد شد و در آن صفحه بارگذاری می گردد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056478

وب گردی

وب گردی