راه‌اندازی آکادمی جودو و کوراش در دانشگاه آزاد بجنورد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد متولی راه‌اندازی آکادمی جودو در استان خراسان شمالی خواهد بود.

کمال جوانمرد سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در بجنورد اظهار کرد: استان خراسان شمالی از دیرباز قطب رشته‌های ورزشی جودو، کوراش و کشتی بوده و به همین دلیل برای رشد و پرورش این رشته‌ها زیرساخت‌ها، استعدادها و پتانسیل خوبی در این استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است به ورزش کشور یاری رساند و بر اساس قابلیت‌ها و استعدادهای هر استانی در تلاش هستیم با توجه به طرح آمایش ورزشی، استان‌ها را قطب‌بندی کرده و برای رشد ورزش کشور هر استانی متولی پیگیری و پرورش استعدادهای ورزشی در کشور باشد.

جوانمرد افزود: با توجه به آمایش منطقه‌ای استان‌هایی همچون خوزستان متولی رشته کشتی فرنگی، استان مازندران کشتی آزاد، کرمانشاه کاراته دختران بوده و آکادمی جودو و کوراش نیز در استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر بجنورد شکل خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: برای راه‌اندازی آکادمی جودو لازم است از اختیارات کمیسیون 5 استفاده شود تا متولیان این رشته بتوانند وارد بحث باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای جودو شوند و در این زمینه اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی آکادمی ورزش جودو خواهد داشت.

کوروش خسرویار کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و دبیر انجمن کوراش کشور گفت: ورزش جودو و رشته‌های مرتبط با آن شامل جوجیتسو و کوراش و سامبو در استان خراسان شمالی دارای پیشینه پرافتخاری بوده و ورزشکاران این استان درصحنه‌های بین‌المللی، جهانی، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان همواره بر سکوهای افتخار ایستاده اند.

عضو هیئت رئیسه جهانی کوراش افزود: جودو استان خراسان شمالی به جهت کسب اولین مدال طلای قهرمانی بزرگسالان آسیا و همچنین کسب مدال‌های رنگارنگ قهرمانی دانشجویان جهان، جوانان جهان و مدال بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی و برنز بزرگسالان جهان در سال 2018 در کشور بی بدیل بوده است.

خسرویار با اشاره به آماری از ورزشکاران رشته جودو و کوراش استان خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر این استان با 2160 ورزشکار سازمان‌یافته و 40 مربی فعال در 9 شهرستان و 50 داور رسمی مشغول به فعالیت است.

خسرویار مسئول انجمن جودو دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از فضاهای ورزشی واحد بجنود، برای راه اندازی آکادمی جودو خواستار تهیه و آماده سازی دو تخته تاتامی جودو و امکانات بدنسازی و ... در مجموعه ورزشی این واحد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056491

وب گردی

وب گردی