نوآوری در انار و طالبی ساوه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از آمادگی واحد ساوه برای تأسیس سرای نوآوری انار و طالبی خبر داد.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری این واحد دانشگاهی با صنایع و ارگان‌‌‌های مختلف گفت: در سه ماه گذشته 9 تفاهم‌‌‌نامه با سازمان‌‌‌‌‌ها و صنایع فعال استان از جمله سازمان محیط زیست، آموزش و پرورش، استانداری، اداره کل فنی و حرفه‌‌‌ای اراک و فرودگاه استان منعقد کردیم. تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای که در خصوص همکاری با فرودگاه واحد اراک امضا شد پروژه‌‌‌‌‌ای در سطح ملی بوده که خدماتی چون آموزش‌‌‌ در خصوص صنعت هوایی، تجهیزات و ساخت قطعات هواپیما را به این بخش ارائه خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: تفاهم‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌های دیگری هم با سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم تا با کمک آنها و استفاده از خیران، بخش دیالیز و طب سنتی را در درمانگاه مرتبط به واحد اراک راه‌‌‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره ایجاد بازار فناوری در واحد اراک اظهار کرد: در حال حاضر، مجموعه ای داریم که بیش از 3 هکتار وسعت دارد که در این بخش، سراهای مختلف نوآوری از جمله سرای گیاهان دارویی، زیست محیطی، نساجی، پوشاک و چرم، پتروشیمی، سلامت سالمندان و هنر و صنایع خلاق را ایجاد می‌‌کنیم که مجموع این سراها با عنوان بازار فناوری شناخته می‌‌‌‌شوند.

کلانتری تاکید کرد: ایجاد هرکدام از سراهای نوآوری با توجه به ظرفیتی که در مجموعه استان وجود داشته مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت و امکان لازم برای ایجاد کلیه این سراهای نوآوری در سطح استان وجود دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر ایجاد سرای نوآوری در واحد اراک؛ در کلیه واحدهای سطح استان هم درصدد ایجاد سرای نوآوری اختصاصی هستیم. بر همین مبنا سرای گل و گیاهان زینتی در شهر محلات، در ساوه سرای نوآوری انار و بذر طالبی، سرای نوآوری میوه خشک در خنداب، در دلیجان عایق‌‌‌‌های رطوبتی و الیاف شیشه‌‌‌‌ای، در خمین سرای زعفران؛ در کمیجان، سرای نوآوری فرش و در آشتیان هم سرای نوآوری صنایع شوینده را بعد از دریافت مجوز لازم از سازمان مرکزی تاسیس خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056492

وب گردی

وب گردی