سه شنبه‌هایی با رنگ و بوی مهدویت در واحد یادگارامام خمینی(ره)

دبیرکانون هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره) فعالیت‌‎های این هیئت را در حوزه مهدویت تشریح کرد.

یاسین همایونی دبیرکانون هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره) در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح سه شنبه‌های مهدوی که دراین واحد برگزار می‌شود اظهارکرد: طرح سه شنبه‌های مهدوی، چندسالی است که در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود و هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) نیز آن را در واحدیادگار امام برگزار می‌کند.

وی افزود: درسه‌شنبه‌های مهدوی بعد از نماز جماعت ظهر وعصر، ابتدا سخنرانی و سپس زیارت آل یاسین و پس از آن، دعای فرج خوانده می‌شود؛ درپایان مراسم نیز به شرکت کنندگان محصولات فرهنگی و خوراکی داده می‌شود.

همایونی ادامه داد: در بسته بندی خوراکی‌های پخش شده، برگه‌هایی وجود دارد که بر روی آن‌ها تعدادی صلوات برای سلامتی امام زمان(ع) مندرج شده است؛ شرکت کنندگان همچنین با نوشیدنی‌هایی مانند چای یا دمنوش پذیرایی می‌شوند.

دبیرکانون‌هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) گفت: روز سه شنبه، متعلق به امام زمان است و به همین دلیل، این روز برای طرح سه شنبه‌های مهدوی انتخاب شده است.

وی با اشاره به پخش محتوای فرهنگی در سه شنبه‌های مهدوی تصریح کرد: پخش پیکسل‌های مهدوی و اتیکت‌های مذهبی مخصوص تلفن همراه از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه محتوای فرهنگی انجام می‌شود. بانی تمامی این فعالیت‌ها دانشجویان و کارمندان هستند و هیچ گونه بودجه‌ای را از سوی دانشگاه دریافت نمی‌کنیم.

همایونی اضافه کرد: نزدیک به 35 نفر در طرح سه شنبه‌های مهدوی فعالیت می‌کنند که شامل 20 دانشجوی پسر و 35 دانشجوی دختر می‌شوند. البته این طرح مورد استقبال جمع زیادی از دانشجویان قرا گرفته و به همین دلیل، تعداد اعضای فعال در آن روز به روز درحال افزایش است.

دبیرکانون‌هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) واحد یادگارامام با اشاره به فعالیت‌های دیگراین هیئت در حوزه مهدویت افزود: متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌ها، توجه چندانی را به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزهمهدویت ندارند؛ اما ما سعی کردیم در هیئت مکتب الزهرا(س)، فعالیت‌های خوبی از جمله برگزاری کارگاه آموزشی پاسخ به شبهات مهدویت و مهدویت شناسی و همچنین دعوت از سخنرانان این حوزه از داخل و خارج دانشگاه، انجام داده است. البته تمامی این فعالیت‌ها به صورت رایگان است.

همایونی با اشاره به فعالیت این هیئت درحوزه کمک به فقرا گفت: شب یلدای امسال، چندین کیلو انار تهیه کردیم و تحت عنوان«یلدای مهدویت» آن را همراه با تعدادی گل به خیریه‌هایی مانند کهریزک اهدا کردیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد: هیئت دانشجویی مکتب الزهرا(س) در آخرین فعالیت خود، ترمیم سنگ قبور شهدای گمنام واحد را برعهده گرفته است؛ این سنگ‌ها، نزدیک به 5 سال تعویض نشده بودند و رنگ آن از بین رفته بود. به همین دلیل، به همراه تمامی اعضای هیئت، تصمیم گرفتیم فرآیند مرمت و ترمیم قبور شهدا را به مدت 4 روز انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056528

وب گردی

وب گردی