کشف اولین نمونه عشق در بین حیوانات

دانشمندان باستان‌شناسی فسیل یک مارمولک را پیدا کردند که در حال حمایت از فرزندش است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان باستان شناسی توانستند اولین نشانه‌های عشق مادر و فرزندی را در بین حیوانات اولیه پیدا کنند.

دانشمندان فسیل یک مارمولک 300 میلیون ساله را در کانادا کشف کرده‌اند که در آن نمونه‌هایی از مراقبت والدین از کودکش دیده می‌شود.

این مارمولک بدوی که حدود 309 میلیون سال پیش زندگی می‌کرد توسط دانشمندان در کانادا کشف شده است که دم آن هنوز هم به دور فرزندش پیچیده شده بود. این نخستین نمونه شناخته شده عشق والدین در قلمرو حیوانات است که به دانشمندان بینش مهمی در تکامل عشق می‌دهد.

بقایای فسیل کشف شده توسط دانشمندان نشان می‌داد که مارمولکی توسط دم مادرش حفاظت شده است. این خانواده به‌طور ناگهانی در جنگل Nova Scotia و سرپناهی که برای زندگی ساخته بودند، مردند.

«هیلاری مادین» متخصص دیرینه شناس دانشگاه اتاوا اظهار کرد: اگرچه این حیوان شبیه مارمولک به نظر می‌رسد اما به انسان نزدیک‌تر است؛ زیرا نسب خاصی بین هم‌کمانان وجود دارد. هم‌کمانان یا سیناپسید یک رده از آب‌پرده‌داران (آمنیوت‌ها) است که شامل پستانداران و تمام آب‌پرده‌دارانی است که از فرگشتی به پستانداران نزدیک‌ترند تا به خزنده‌چهرگان. در گذشته از سیناپسیدهای غیر پستاندار با عنوان خزندگان پستاندارمانند یاد می‌شد؛ اما این عنوان امروزه دیگر کاربرد ندارد و به جای آن از عنوان‌های پستانداران اولیه و دودمان پستانداران برای آن‌ها استفاده می‌شود چرا که سیناپسیدها خزنده نیستند و همگی به پستانداران نزدیکی بیشتری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056531

وب گردی

وب گردی