استفاده از ظرفیت علمی استادان در حل مشکلات مدیریتی کشور

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی با استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تاکید کرد: برای حل مسائل و مشکلات مدیریتی کشور باید از ظرفیت علمی استادان استفاده کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از حضور در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه که ویژه تشکل‌های دانشجویی استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حال برگزاری است، در نشست هم اندیشی با استادان شیراز حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی خطاب به استادان گفت: در حل مسائل اساسی کشور چقدر سهیم هستیم و آیا ظرفیت کشور اینقدر هست که پذیرای استادان باشد، پس می‌‌طلبد با توجه به مسائل و مشکلاتی که در جامعه روبرو هستیم، مسئولان از ظرفیت علمی استادان دانشگاه در حل این مسائل استفاده کنند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی: بعضی از استادان ما ظرفیت علمی خوبی دارند ولی تک بعدی است و تبدیل به جمع نشده است و اگر بخواهیم تحول بنیادی و عمیق ایجاد کنیم، بی شک باید از ظرفیت علمی استادان به‌صورت گروهی استفاده کرد و زمینه را برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها مهیا کنیم.

قربانی گلشن‌آبادی خاطر نشان کرد: کار با استادان در آموزش عالی رها شده است و مشکل هویت ملی و چند پارگی هویتی در جامعه به نوبه خود مشکلاتی را به‌وجود آورده است و بی شک باید با کمک استادان دانشگاه این مشکلات را حل و سرو سامان داد.

وی شبکه‌سازی استادان و نخبگان و مرتبط ساختن آنها با مسائل مهم کشور را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه دانست و تاکید کرد: کارآمدی نظام مهمترین سؤال امروز کشور است و اعتراضات هم به همین امر تعلق دارد و اگر بتوانیم کارآمدی را بالا ببریم، بی شک بیشتر مسائل حل می‌شود.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حوادث اخیر که در آبان ماه در کشور رخ داد تصریح کرد: در خصوص حوادث کشور که در آبان رخ داد، سه رویکرد فرهنگی- اجتماعی، رویکرد اقتصادی و معیشتی و رویکرد سیاسی و امنیتی قابل تامل است و به نظر من با این سه رویکرد باید حوادث پیش آمده را آسیب شناسی کرد و می‌طلبد شما استادان دانشگاه نظرات خود را با توجه به این رویکردها بیان کنید و مسائل را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

قربانی پس از نشست با استادان واحد شیراز در جمع دانشجویان تشکل‌های دانشجوئی اظهار کرد: دانشجو باید بداند که چه اتفاقی در دانشگاه رخ می‌دهد و هیچ بهانه‌ای برای شانه خالی کردن وجود ندارد، دانشجو پس از پایش محیط باید بتواند داده‌ها را تحلیل کند و به لحاظ تشکیلاتی فاعلان باید بتوانند تحلیل‌های لازم را ارائه دهند و برای مشکلات راهکار داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تشکل‌های دانشجویی در راه پویایی فضای علمی دانشگاه‌ها گام بردارند، مطرح کرد: تشکل‌ها برای رکود علمی باید برنامه داشته باشند و برای این مسأله چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056544

وب گردی

وب گردی