سرنخ جدید در مورد به‌وجود آمدن جهان کشف شد

اخترفیزیک‌دانان نظریه جدیدی برای توضیح انرژی تاریک پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، واقعیت موجود جهان ما که 100 سال پیش کشف شد در حال گسترش است. مقاله‌ای که تحت عنوان «انرژی تاریک» توسط «Alexander Teplyakov» منتشر شد، فرض را بر این گذاشته که جهان دارای مرزهایی است.

در جریان مشاهدات و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده، مشخص شد که جهان بعد از گذشت 3 یا 4 میلیارد سال از به‌وجود آمدن، با شتاب در حال گسترش است.

مدت‌ها محققان بر این عقیده بودند که فضا پر از ماده معمولی مانند ستاره ها، سیارات، سیارک ها، ستاره های دنباله دار و گازهای بین آن‌ها است. با وجودی که طبق قانون گرانش اجسام باید به یکدیگر جذب شوند اما جهان با سرعت در حال گسترش است. این‌طور به نظر می‌رسد که نیروهای گرانشی تمایل دارند تا سرعت گسترش جهان را کندتر کند.

بنابراین این ایده به‌وجود آمد که جهان در بیشتر قسمت‌ها پر از ماده معمولی نیست، بلکه با مقداری انرژی تاریک پر شده که خاصیت خاصی دارد. در مورد این انرژی تاکنون چیزی کشف نشده؛ بنابراین انرژی تاریک را چیزی ناشناخته نامید. 70درصد جهان از این انرژی تشکیل شده است.

یافته‌های جدید می‌گوید در حقیقت طبق تئوری کوانتومی، ذرات به طور مداوم در فضا ظاهر و از بین می‌روند و در نتیجه تعامل آنها با صفحات فلزی که حاکی از مرزهای خاصی از فضا هستند، یک جاذبه بسیار کوچک رخ می دهد. این امر به ایجاد دافعه اضافی منجر می‌شود که گسترش جهان را تسریع می‌کند.

یعنی در اصل انرژی تاریک وجود ندارد؛ اما تجلی مرزهای جهان وجود دارد. البته این بدان معنا نیست که فضا به جایی ختم شود بلکه نوعی توپولوژی پیچیده اتفاق می‌افتد.

این مطالعه یک الگوی ریاضی از جهان را ارائه می دهد که در آن دافعه اضافی اتفاق افتاده و همین شتاب دهنده گسترش جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056573

وب گردی

وب گردی