تخلف آشکار در انتصابات هیئت ورزش دانشگاهی استان فارس/ فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، در خواب زمستانی

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از تخلف آشکار در انتخابات مجمع هیئت ورزش دانشگاهی استانی فارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کم توجهی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به ورزشِ دانشگاه آزاد، نکته جدید یا تازه ای نیست که برای نخستین بار مطرح شده باشد. سال هاست که این فدراسیون به محو دانشگاه آزادی ها از محافل ورزشی داتشگاهی می پردازد و در انتخابات مجامع استانی نمایندگان دانشگاه آزاد به لطایف الحیلی حذف می شوند که نمونه آن در صحبت های محمد یزدان پناه رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز مشخص است. ایسکانیوز در روزهای اخیر به این موضوع پرداخته است و در روزهای آینده نیز گزارش ها و مصاحبه های بعدی منتشر خواهد شد.

محمد یزدان پناه رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: قبل از اینکه در مورد انتخابات این دوره صحبت کنم باید توضیحی در مورد روند انتخابات دهم. انتخابات هیئت ورزش دانشگاهی استان فارس سال قبل برگزار شده بود و دریانوش به این سمت انتخاب شد. پس از جا به جایی او از سمت مدیریت تربیت بدنی دانشگاه شیراز از طرف فدراسیون اعلام شد که وی باید کنار گذاشته شود چون شرط ریاست این است که حتما فرد باید رئیس تربیت بدنی دانشگاه باشد. در حقیقت برکناری دریانوش از طرف فدراسیون صورت گرفت نه مجمع استانی که این امر بی احترامی به مجمع بود. بلافاصله و بدون برگزاری انتخابات استانی، از طرف فدراسیون ورزش های دانشگاهی ، از همان دانشگاه شیراز یک نفر به عنوان سرپرست برگزیده شد.

رئیس شورای ورزش دانشگاه آزاد استان فارس گفت: به هرحال اعلام شد که مجمع انتخاباتی جدید برگزار می شود و از داوطلبان واجد شرایط دعوت شد تا در این انتخابات ثبت نام کنند. از سمت دانشگاه آزاد حسن پور مدیرکل تربیت بدنی واحد مرودشت برای ریاست ثبت نام کرد و نامزدهای دیگری هم مثل او به مجمع مراجعه کردند. نخستین تخلف جدی اینجا صورت گرفت که سرپرست مجمع که جای دریانوش آمده بود برای ریاست مجمع ثبت نام کرد. روال نیست که سرپرست یک پست بیاید و خودش انتخابات را برگزار کند. این شائبه برانگیز است.

رئیس هیات اسکی استان فارس در ادامه افزود: به هرحال نوبت به انتخابات مجمع رسید. از دانشگاه آزاد چند استاد با رزومه های بی اندازه درخشان را برای عضویت در مجمع پیشنهاد کردیم که رزومه آنها از اعضای فعلی قطعا بالاتر است اما در نهایت تعجب حتی یک نفر از آنها به مجمع راه نیافتند. نوبت به انتخابات ورزشکاران رسید و بازهم در نهایت تعجب ورزشکاران دانشگاه آزادی با مدال های قهرمانی آسیا و جهان و المپیک جوانان به راحتی حذف شدند. در کل مجمعی که قراربود رئیس را انتخاب کند تنها یک نفر از دانشگاه پیام نور حضور داشت ولاغیر! بقیه همه از دانشگاه شیراز بودند.

دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد تصریح کرد: تخلف بعدی با حذف نامزد دانشگاه آزاد صورت گرفت. نامزد ما را به این بهانه حذف کردند که رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد در استان فارس نبود و باید حتما مدیراستانی باشد. جالب اینکه در اساسنامه مجمع به صراحت قید شده اگر دانشگاهی باشد که تعدد شعب استانی داشته باشد می تواند از روسای واحدهای خود در انتخابات شرکت کند. با وجود این بند صریح در اساسنامه، فدراسیون نامزد ما را حذف کرد! تخلف از این آشکارتر نیست و فدراسیون ورزش های دانشگاهی باید پاسخگوی تخلف به این آشکاری باشد. در اساسنامه مجمع به صراحت قید شده است که تعدد شعب یک دانشگاه در استان به آنها اجازه نامزد شدن روسای تربیت بدنی واحدها را می دهد.

مدیرکل ورزش دانشگاه آزاد استان فارس تاکید کرد: نکته تلخ تر اینکه او را حذف کردند و اجازه اعتراض را هم از او گرفتند تا در یک مجمع «فدراسیون گزیده» با حضور آدم هایی که خود انتخاب کرده بودند رای را به سرپرست مجمع بدهند! خنده دارتر اینکه رئیس قبلی از دانشکده شیراز بود، جانشین هم از همین دانشکده اعلام حضور کرد و انتخابات هم در همین دانشکده با حضور مجمع خودشان برگزار شد! دستکم دانشگاه محل مجمع را تغییر می دادند که یک تنوعی شود!

وی افزود: در مجمع حسن پور نماینده دانشگاه آزاد، حضورپیدا کرد و به صراحت اساسنامه را نشان داد و به اعضای مجمع اعلام کرد که از نظر قانونی در حال تخلف هستند اما کسی گوش نکرد. اتفاق بسیار خوبی هم بود چون مدارک و مستندات ما برای شکایت از این مجمع را افزایش داد و حالا می توانیم با خیال راحت در محافل بالادستی نسبت به این قضیه اعتراض و شکایت کنیم.

یزدان پناه افزود: اصولا هیئت های استانی کارخاصی نمی کنند. خود فدراسیون ورزش های دانشگاهی هم برنامه ای برای اداره ورزش دانشگاه ندارد. به عنوان مثال یادم نمی آید هیئت ورزشی استان کاری غیراز یکی دو دوره مسابقه فوتسال و والیبال کارکنان و یا دانشجویان انجام داده باشد. ما خودمان در دانشگاه آزاد شیراز بیش از سی و پنج رشته فعال داریم که در آنها لیگ برگزار می شود. در ورزش های خواهران مسابقات استانی داریم که بیش از بیست تیم در آن حضور دارند. در نهایت احترام اما فدراسیون ورزش های دانشگاهی و هیئت استانی دانشگاه کارکرد خاصی ندارند. تعداد مسابقاتی که تنها یک واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد در طول سال برگزار می کند را با تعداد کارهایی که این فدراسیون در طول سال انجام می دهد قیاس کنید متوجه عملکرد ضعیف آن خواهید شد.

رئیس هیات ورزش های همگانی شیراز در انتها گفت: کسی دنبال پست و مقام و ریاست نیست. ما فقط می خواهیم در استان فعالیت های ورزشی مان افزایش یابد. دلمان می خواهد که ورزش دانشگاهی فعال تری داشته باشیم. این انتخابات مجمع استانی فقط برای این است که رئیس فدراسیون خیالش راحت باشد که مجامع استانی به او رای می دهند.

پایان پیام/

کد خبر: 1056581

وب گردی

وب گردی