2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایرانی  تولید شد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید 2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران‌ی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تولید این محصولات توسط چند شرکت داخلی ، کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کیت‌های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شود. با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانست با بکارگیری توان و فناوری روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان بکاهد.

علیرضا روزبهانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود 16 محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند. همچنین 2 محصول جدید نیز در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید کیت‌های تشخیص طبی فعالیت می‌کند افزود: با گذشت 5 سال از فعالیت رسمی خود، توانست 18 نوع محصول از نوع کیت‌های الایزا (ELISA) را تولید و روانه بازار کند.

این فعال فناور درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت گفت: اکثر افراد جامعه با کمبود ویتامین D مواجه هستند و این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پیشتر این کیت‌ها با هزینه بالا از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد، افزود: خوشبختانه با تولید این محصولات توسط چند شرکت داخلی کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.

روزبهانی درباره 2 محصول جدید شرکت که اخیرا تولید شده است، گفت: کیت سنجش ویتامین B 12 و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، 2محصول جدید این شرکت است که تا پیش از پایان سال به تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: این شرکت توانست برخی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.

این فعال فناور درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند، گفت: در زمینه تولید کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره کیفیت کیت‌های تولیدی این شرکت گفت: محصولات تولیدی شرکت پیشگامان سنجش ایساتیس با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند و در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر است.

روزبهانی درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه برای 40 دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی و رشته‌های مرتبط اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056595

وب گردی

وب گردی