کشف دیوار 7هزار ساله در کف دریا

دانشمندان بقایای یک دیوار 7 هزار ساله را در کف دریا کشف کرده‌اند که برای جلوگیری از بالا آمدن آب دریا از آن استفاده می‌شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان دیواری 7 هزار ساله کشف کرده‌اند که از آن به عنوان راهکار‌ اولیه جلوگیری از بالا آمدن آب دریا استفاده می‌شد.

حدود 7000 سال پیش، دریاهای سراسر جهان در حال افزایش بودند. یخچال‌های طبیعی عصر یخبندان در حال ذوب بودند و اقیانوس ها به سمت محل سکونت انسان‌ها در قاره‌ها روان شدند.

باستان شناسان اکنون یک دیوار دفاعی را کشف کرده‌اند که روستاییان برای جلوگیری از تجاوز آب شور دریا به زمین‌های زراعی خود ایجاد کرده بودند.

این دیوار اکنون به همراه روستایی که قرار بود از آن محافظت کند در سواحل شمالی فلسطین اشغالی قرار دارد. «ایهود گالیلی» باستان شناس دانشگاه حیفا، اعلام کرد که بسیاری از روستاهای باستانی غرق شده در سواحل شمالی سرزمین های اشغالی واقعند که در آن‌ها کشاورزی می‌شده است. این دانشمندان اعلام کردند که اگر افراد در زمان و مکان مناسبی قرار بگیرند می‌توانند لکه‌های سیاه این روستاهای غرق شده را در دریا ببینند.

گالیلی و تیمش برای اولین بار در سال 2012 یک شهر غرق شده را کشف کردند. آنها پس از طوفان زمستانی، با وسایل غواصی شن و ماسه ها را از روی این روستا حرکت دادند تا بتوانند روی آن به مطالعه بپردازند.

طوفان دیگری در سال 2015 فرصتی دیگر به آنها داد تا ویرانه های خانه های ساخته شده از سنگ و چوب، استخوان های حیوانات اهلی از جمله گاو و سگ، یک تپه و حتی دو انسان دفن شده را پیدا کنند.

این تیم گزارش داد که این دیوار اکنون در یک ساحل باستانی بین دهکده و اقیانوس قرار دارد.
طول آن حدود 100 متر و از تخته سنگ های بزرگی ساخته شده که بعضی از آنها تا هزار کیلوگرم وزن دارند که احتمالاً اهالی روستا از دهانه رودخانه آن‌ها را حمل کرده‌اند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1056606

وب گردی

وب گردی