عملکرد واحدها در بُعد مالی و آموزشی ارزیابی می‌شود

مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه یک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: نظارت و ارزیابی مستمر در راستای استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، باتوجه به تغییر ساختار ادارات کل نظارت و به منظور تبیین جایگاه و نقش این مجموعه، مدیر و اعضای اداره کل نظارت ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه یک در نشستی با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای کمسیون‌های تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند.

در ابتدای این جلسه کرم جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش ادارات کل نظارت ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات در پیشبرد اهداف دانشگاه بیان کرد: منطقه‌ای شدن ادارات کل موجب بهبود فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌های نظارتی شده و با این اقدام به‌جا بسیاری از مشکلات واحدهای دانشگاهی در منطقه بررسی و مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه‌اندازی دفاتر نظارت ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات، موجب کاهش رفت و آمدها و مکاتبات غیر ضروری می‌شود و از آمادگی واحدهای استان متبوع خود در برقراری تعامل مطلوب با این اداره کل خبر داد.

در ادامه حمیدرضا زارعی مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تلاش برای خدمت هرچه بهتر و مطلوب‌تر به استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه و رسالت همگانی است گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ادارات کل نظارت، ارزیابی و بازرسی با استفاده از راهکارهای قانونی می‌توان موجبات هم افزایی، حل مشکلات و چالش‌ها را فراهم کرد و به استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد در دانشگاه نزدیک شد.

زارعی با بیان اینکه نظارت و بازرسی در تمامی سازمان‌ها امری مرسوم و معمول است، افزود: ارزیابی به منظور حفظ و صیانت ازایده‌ال‌های خدمت‌رسانی و بررسی روند اجرای مقررات و قوانین، امری بدیهی است و به سلامت سیستم اداری و خدمت به جامعه دانشگاهی کمک بسیاری کرده و مورد تاکید مسئولان ارشد دانشگاه است.

مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه یک نظارت بر اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌ها در بعد مالی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی را اصلی‌ترین وظیفه دفاتر اداره کل نظارت، ارزیابی و بازرسی برشمرد و گفت: تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها در بعد نظارت مالی، آموزشی، ارزیابی عملکرد مدیران واحدها بر اساس شاخص‌ها و دستورالعمل‌ها و ضوابطی که در این خصوص تعریف شده، صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کلیه شاخص‌ها در دفاتر اداره کل نظارت و ارزیابی هدفگذاری شده و بر همین اساس با بهره‌گیری از نیروهای متعهد، مجرب و متخصص به صورت تیمی و مستمر، تمامی واحدهای دانشگاهی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا کارآیی و اثربخشی مورد نظر سازمان محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056607

وب گردی

وب گردی