مخالفت ارشاد با اکران عمومی، مستندی که مورد توجه دانشجویان قرار گرفت!

شورای پروانه نمایش مجوز اکران فیلم مستند شورش علیه سازندگی که به بازخوانی سیاست‌های دولت سازندگی در اوایل دهه هفتاد می پرداخت را صادر نکرد. 

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این مستند که در ماه‌های اخیر با استقبال وی‍ژه دانشگاهیان مواجه شده بود با هدف اکران عمومی تقاضای مجوز از وزارت ارشاد داشت که در نهایت بعد از کش‌وقوس‌های بسیار این مجوز صادر نشد.

این مستند در 20 دانشگاه کشور اکران شده و هم اکنون 60 دانشگاه درخواست اکران داده اند.

مخالفت شورای پروانه نمایش درحالیست که تاکنون منتقدان و تحلیل‌گران سیاسی اجتماعی بسیاری هم از ساخت این اثر استقبال کردند.

کارگردان این مستند تلاش کرده با روایت ها و صحنه های دیده نشده ای از تاریخ معاصر ایران به بررسی علل و عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این شورش ها در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی بپردازد.

این مستند ۸۰ دقیقه ای حاصل ۲ سال کار پژوهشی و تولیدی است که دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی از سال ۶۸ تا ۷۶ شمسی را روایت می کند.

مصطفی شوقی کارگردان این اثر میگوید: «من سعی کردم اثری منصفانه و مستقل تهیه کنم و به گواه منتقدان و نزدیکان جناب هاشمی این اتفاق رقم خورده است. این یک مستند تاریخی بر مبنا واقعیت است و مشخص نیست چرا شورای پروانه نمایش با اکران عمومی آن مخالفت کرده است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1056619

وب گردی

وب گردی