اولین موتور DC بدون جاروبک و درایو ساخته شد

اولین نمونه موتور DC بدون جاروبک و درایو به عنوان یکی از نوآوری‌های جدید جهان، ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشاد خسروی عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از ساخت دو دستگاه ارزشمند «مالتی‌متر پانلی» و «مانیتورینگ ماشین‌های الکتریکی» در واحد کرمانشاه خبر داد و ساخت این دستگاه‌ها را تلاشی برای استفاده از امکانات داخلی و تولید محصولاتی که ورود آنها به کشور تحریم شده دانست.

وی ضمن درخصوص دستگاه‌ها و تجهیزات ساخته شده گفت: مالتی‌متر پانلی وسیله‌ای ارزشمند جهت اندازه‌گیری توان‌های بالا در آزمایشگاه‌های ماشین‌های الکتریکی است که مشابه خارجی نیز دارد اما هزینه تولید آن در داخل بسیار پایین‌تر از نمونه های مشابه خارجی است و قابلیت ارتباط با سیستم‌های کامپیوتری و گزارش‌گیری دارد.

عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار کرد: این دستگاه تا به حال در ایران ساخته نشده و در نوع خود اولین مالتی‌متر پانلی در کشور است. تیم محقق این تجهیز آمادگی تولید انبوه با هزینه‌های پایین‌تر از نمونه اولیه داشته و از آن در صنایع و کارخانجات مختلف یا در آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها می‌توان برای اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی نظیر ولتاژ، جریان یا توان استفاده کرد.

خسروی دومین دستگاه ساخته شده را «سیستم مانیتورینگ آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی» معرفی کرد و گفت: این دستگاه برای مانیتور تمام رفتارهای گذرا و دائم ماشین‌های الکتریکی(AC و DC) به‌کار می‌رود.

وی با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه با قیمت 150میلیون تومان عرضه می‌شود، اظهار کرد: ما می‌توانیم با حداکثر 60 میلیون تومان آن را تولید کنیم؛ کاربرد این دستگاه نیز در آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی، صنایع مختلف و صنایع ساخت ماشین‌های الکتریکی است.

عضو هیات علمی گروه برق واحد کرمانشاه از توانایی‌های این دستگاه به نمایش منحنی مشخصه ماشین‌های الکتریکی، ثبت اطلاعات نمایش داده در حافظه سیستم، قابلیت تحلیل اطلاعات، توانایی سی هزار نمونه برداری از سیگنال‌ها در یک ثانیه، اندازه‌گیری مقادیر پارامترها در حالت‌های گذرا و ماندگار و اندازه‌گیری همزمان هشت پارامتر اشاره کرد.

فرشاد خسروی در پایان از ساخت خانگی یک نمونه موتور DC جدید بدون جاروبک و درایو که یک نوآوری جدید در جهان است خبر داد و تاکید کرد که به‌زودی نمونه صنعتی آن را ساخته و اطلاعات دقیق‌تر را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056621

وب گردی

وب گردی