بهره برداری 227 پروژه بهداشتی- درمانی بنیاد برکت در 19 استان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 227 پروژه بهداشتی- درمانی را در 19 استان کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، 227 پروژه بهداشتی- درمانی را در مناطق محروم و روستایی 19 استان کشور از طریق بنیاد برکت به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

این پروژه‌های بهداشتی- درمانی شامل ساخت و تکمیل بیمارستان، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت و مرکز سلامت جامعه است.
بر اساس این گزارش، از 227 پروژه مذکور، 150 پروژه تکمیل شده و 77 پروژه دیگر در حال اجراست. بنیاد برکت برای احداث و تکمیل این پروژه‌های بهداشتی- درمانی 1884 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و هزینه کرده است.
پروژه‌های بهداشتی- درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در 19 استان و 94 شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است. استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان به ترتیب با 100، 52 و 37 پروژه، بیشترین سهم را از این پروژه‌ها در میان 19 استان به خود اختصاص داده‌اند.


همچنین در حوزه‌ امور زیربنایی، مشارکت در ساخت و تکمیل 11 بیمارستان در مناطق محروم، از برجسته‌ترین اقداماتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت انجام داده، که تاکنون 8 بیمارستان در شهرستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین و بهار در همدان به بهره‌ برداری رسیده است.

در همین راستا، بیمارستان‌های نی‌ریز در استان فارس، دزفول در شمال استان خوزستان و نهبندان در استان خراسان جنوبی نیز در دست ساخت است. علاوه بر این 11 بیمارستان، بنیاد برکت در ساخت 4 مرکز پیشرفته درمان سرطان در برنامه مشارکت دارد.


ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین احداث بیمارستان بزرگ، استاندارد، به ‌روز و مجهزی را در منطقه‌ 22 تهران با بالاترین استانداردهای جهانی در دست ساخت دارد که با ساخت این بیمارستان شاهد تحولی بزرگ در بخش سلامت کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056634

وب گردی

وب گردی