همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش برای پیشگیری از اعتیاد

ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان با هدف پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح «یاریگران زندگی» با تمرکز بر نوجوانان و جوانان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم امضای این تفاهمنامه که در قالب نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح (ع) گفت: هدف از امضای تفاهمنامه امروز بین وزارت ورزش و این ستاد، مبارزه با آسیبی است که در صدر همه آسیب‌ها قرار دارد. این تفاهمنامه نیز حاصل کاری دو ماهه است تا از تمام ظرفیت‌های موجود در این مبارزه استفاده کنیم.

اسکندر مؤمنی با بیان اینکه اهمیت مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: در نظرسنجی‌های پیاپی سال‌های اخیر از مردم در خصوص مهم‌ترین دغدغه‌شان، مواد مخدر رتبه نخست را به خود اختصاص داده و باقی آسیب‌ها در رتبه‌های بعدی مطرح شده‌اند زیرا یک معتاد می‌تواند چندین خانواده را درگیر کند.

وی گفت: تمرکز ما در اقدامات پیشگیرانه بر دو حوزه وزارت آموزش‌ و پرورش و وزارت ورزش و جوانان است، زیرا ورزش هم در درمان و هم در پیشگیری از آسیب اعتیاد بسیار مؤثر است.

مؤمنی ادامه داد: تجهیز و ارائه امکانات ورزشی به محلات و روستاها از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است زیرا ورزش بهترین راه برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد است.

وی افزود: علاوه بر این مخاطبان گسترده‌ای که ورزش در جامعه دارد، بسیار کمک کننده است. وقتی یک قهرمان ملی در المپیک مدال می‌گیرد چشم یک ملت به او است از این رو یک پیام هنرمندانه به‌صورت غیرمستقیم از سوی ورزشکاران اثرگذاری بسیار زیادی را در بین مخاطبان دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: انصافاً سراغ هر ورزشکاری در کشور برای مبارزه با مواد مخدر رفتیم، با تمام وجود وارد میدان شد و با حضورش در محله‌ها باعث ایجاد شور و نشاط بین مردم شد، همان‌طور که اخیراً تیم یاریگران ورزش با حضور پیشکسوتان و قهرمانان ملی تشکیل شد و در محله هرندی به مصاف با منتخبان آن محله رفت.

مؤمنی افزود: امضای این تفاهم نامه شروع یک مسیر سخت است و ما از هر طرح و ایده جدیدی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

هدف ما مبارزه با شیوع مواد مخدر است


همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و با تقدیر از تلاش‌های دکتر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه بل مواد مخدر افزود: تلاش بسیار زیادی در راستای هماهنگی و همگرایی بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا از پتانسیل بالای ورزش به‌عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و پیشگیری از بلای خانمان‌سوز اعتیاد، استفاده شود.

مسعود سلطانی فر تلاش‌های چهار دهه گذشته برای مبارزه با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود تلاش وافری که انجام شده و شهدایی که در امر مبارزه، تقدیم نظام شده اما هنوز به دلیل هم‌مرز بودن با یکی از کشورهایی که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است، با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی گفت: در خانواده‌ای که یک معتاد وجود دارد بنیان خانواده به شدت تهدید خواهد شد و تکلیف این است که در جهت وظایف انسانی، قانونی و شرعی با تمام توان و ظرفیت در برابر شیوع مواد مخدر مبارزه کنیم.

تفاهمنامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان با هدف پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح «یاریگران زندگی» در 7 ماده تنظیم شده است.

همچنین راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی در وزارت ورزش و جوانان با استفاده از ظرفیت‌های ورزش کشور، تجهیز و گسترش ورزش همگانی در مناطق شهری و روستایی، جلب مشارکت سمن‌ها در حوزه ورزش و جوانان با تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه ورزشی کشور، تهیه محتوای آموزشی استاندارد برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه ورزشی کشور از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056636

وب گردی

وب گردی