هدف مرکز نظارت و ارزیابی، بهبود و تعالی مسائل دانشگاه است

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف مرکز نظارت و ارزیابی، بهبود و تعالی مسائل دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان، عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح هشتمین اداره کل منطقه ای نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اصفهان گفت: ساختار مرکز نظارت و ارزیابی با توجه به تمهیدات و تدابیر ولایتی و طهرانچی در دوره جدید از صورت استانی به صورت منطقه‌ای تغییر یافت و مقرر شد که هر منطقه به صورت میانگین سه استان را در بر بگیرد.

وی افزود: طبق تصمیم رویکرد مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات بر این موضوع مقرر شده است که مرکز را از یک سازمان صرفاً کنترلی به یک سازمان نظارتی تبدیل کنیم که بتوانیم ارزیابی‌های لازم را به انجام برسانیم.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سازمان‌های نظارتی غالباً، رویکرد بهبود و توسعه مؤلفه‌های مدیریتی را در دستور کار قرار می‌دهند و در اینگونه مراکز، نظارت و ارزیابی در مرکز بسیار دارای اهمیت و اولویت شده است.

ملکی تبار گفت: بر این اساس، شاخص هایی نیز برای ارزیابی واحدها و استان‌ها تعریف شده که در آینده‌ای نزدیک، ابلاغ خواهد شد و مقرر شده که به جای سازمان متمرکز، سازمان کار را غیرمتمرکز کنیم و مناطق را تشکیل دهیم که مناطق وظیفه نظارت بر انجام کار را بر عهده داشته باشند.

وی افزود: برای سهولت دسترسی افراد به مرکز نظارت و ارزیابی، سامانه‌هایی برای ذینفعان در نظر گرفته شده‌ است و تمامی تلاش‌ ما در مرکز نظارت و ارزیابی، رسیدن به این نقطه قابل اتکاست که مرکز بازرسی را محلی برای حل مسائل و مشکلات دانشگاه قرار دهیم و مجموعه‌ای از مسائل واحدهای دانشگاهی را حل و فصل کنیم.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی، هشتمین منطقه‌ای است که مراسم افتتاح آن امروز انجام شد و شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.

ملکی تبار گفت: هدف مرکز نظارت و ارزیابی، بهبود و تعالی مسائل دانشگاه است که برای انجام این امر، چهار معاونت در مرکز نظارت و ارزیابی به وجود آمده است و مرکز سعی دارد بر اساس حل مسائل و مشکلات دانشگاه، روند فعالیت دانشگاه را به مسیر تعالی برساند و با سرمشق قرار دادن اسناد بالادستی مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امور جاری کشور، سیاست های کشاورزی، سند دانشگاه اسلامی و اشتغال و موارد دیگر و از همه مهم‌تر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مسئله جوان گرایی تاکید بسیار دارد، بتواند دانشگاه را به بالاترین سطح خود برساند.

در ادامه این مراسم، معاونان مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به طور جداگانه به تشریح وظایف و مأموریت های سازمانی بخش های سازمانی ذیربط پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم حکم تورج حاج رحیمیان به عنوان مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی به وی اعطا شد.

تورج حاج رحیمیان در این جلسه گفت: امیدوارم همگی تلاش کنیم تا بیشترین و بالاترین بهره وری را برای دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و بتوانیم در این شرایط به اهداف عالیه دانشگاه که در اسناد بالادستی تعریف شده است، دست پیدا کنیم.

حاج رحیمیان افزود: مجموعه نظارت، ارزیابی و بازرسی منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی، متعلق به همه واحدهای دانشگاهی منطقه بوده و بازرسی می تواند از به وجود آمدن مشکلات برای دانشگاه ها جلوگیری کند، چرا که اگر تعامل بین بازرسی و واحدهای دانشگاهی سه استان شکل بگیرد منافع آن بدون تردید به خود واحدها بر می گردد

کد خبر: 1056644

وب گردی

وب گردی