خطای نرم‌افزاری در اتومبیل باعث ایجاد وحشت شد

وجود یک خطای نرم‌افزاری در اتومبیل Mazda 3  باعث ایجاد وحشت در رانندگان شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دستیاران رانندگی امروزه به بخش ضروری در خودروها تبدیل شده‌اند. داده‌ها از ده ها سنسور مختلف در خودرو ارزیابی شده و در صورت بروز هر گونه خطر، دستیار رانندگی فعال می شود.

با وجود این، ادغام کنترل همه ابزارها در یک نرم افزار می تواند در صورت بروز هرگونه خطا، مشکلات جدی ایجاد کند. وجود خطای نرم افزاری در سیستم ترمز اضطراری نسل چهارم مزدا 3 کاربران را بسیار ترساند.

خرابی ترمز اضطراری مزدا 3 باعث وحشت بزرگ شد!

مزدا 3 هنگام رانندگی به طور تصادفی یک شی را در جاده تشخیص می‌دهد و سیستم ترمز اتوماتیک را فعال می کند. به عبارت دیگر، گرچه خطر تصادف وجود ندارد؛ اما خودرو، سیستم ترمز اضطراری را فعال می کند. این اتفاق باعث وحشت رانندگان این مدل شده است.

در حالی که این مشکل در 36000 اتومبیل فروخته شده در ایالات متحده و سال 2019 مشاهده شده است، خوشبختانه تاکنون به دلیل تاخیر ترمز اضطراری، هیچ گونه صدمه و یا فوتی رخ نداده است. هنگام رانندگی و ترمز ناگهانی، زنگ خطر به صدا در‌می‌آید و پیام اخطاری در نمایشگر نمایش داده می‌شود.

حتی اگر سیستم ترمز اضطراری غیرفعال شود؛ اما هنگامی که راننده دوباره سوار اتومبیل شود، مجددا فعال خواهد شد. شرکت مزدا ضمن اعلام فراخوان، اعلام کرده با به‌روزرسانی نرم افزار، این مشکل به طور کامل برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056646

وب گردی

وب گردی