ادامه  آلودگی هوا در تهران/ شاخص 141

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 141 قرار گرفته و هوای پایتخت علی‌رغم تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد همچنان آلوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 141 قرار گرفته و هوای پایتخت همچنان ناسالم است. طی 24 ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوا بر روی عدد 158 قرار داشت و هوا برای همه افراد ناسالم بود.

تهران از ابتدای سال 25 روز هوای پاک، 194 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه‌ای حساس و 4 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش تهران 15 روز هوای پاک، 223 روز هوای سالم و 42 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت. بنابراین آمار شاخص کیفیت هوا در سال 97 و 98 نشان می‌دهد تعداد روزهای سالم در پایتخت حدود یک ماه کاهش یافته است.

در حال حاضر نیز بیشترین حجم غلظت آلاینده‌ها در منطقه 20 یا شهرری وجود دارد که شاخص کیفیت هوا بر روی عدد 179 قرار گرفته است.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی قرار بود امروز همزمان با وزش باد و وقوع باران از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شود ولی علی‌رغم این پیش‌بینی انجام شده و تعطیلی یک هفته‌ای مدارس هنوز از حجم غلظت آلاینده‌ها در پایتخت کاسته نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056650

وب گردی

وب گردی