هوندا هک شد!

اطلاعات میلیون ها نفر از صاحبان اتومبیل های هوندا توسط هکرها سرقت شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با گسترش فن آوری و اینترنت، امنیت داده های شخصی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. در حالی که بسیاری از شرکت ها قربانی هکرها هستند، امکان جلوگیری کامل به وجود آمدن این وضعیت غیرممکن است. طبق آخرین اطلاعات، «هوندا» هک شد و خسارت وارده تا حدی زیاد است که موجب شد تا اطلاعات بسیاری از مشتریان فاش شود.

هوندا هک شد! حالا چه اتفاقی می افتد؟

بی دقتی تیم کارکنان باعث شد تا هوندا هک شود. براساس گزارشات، اطلاعات پرونده های 976 میلیون نفر از صاحبان خودرو فاش شده است. در گزارشی منتشره ادعا شد که برای محافظت از اطلاعات کاربران هیچ رمز عبور یا روش احراز هویت دیگری برای جلوگیری از دسترسی هکرها به پایگاه داده ها، استفاده نشده است.

طبق گفته «باب دیاچنکو» که این سرقت را افشا کرد، داده های فاش شده متعلق به مشتریان آمریکای شمالی است. دیاچنکو گفت که داده ها حدود یک هفته پیش فاش شده اند و در اینترنت در حال گردش و دست به دست شدن هستند.

یک هفته کاملاً کافی است که افراد بدخواه بتوانند از این داده ها استفاده کنند. دیاچنکو از این که چنین مورد بزرگی برای مدت طولانی در گردش بوده، اظهار تعجب کرد و گفت هوندا اولین مورد نیست.

داده های درز کرده به ترتیب شامل اسامی، آدرس ها، شماره تلفن ها، آدرس های ایمیل، مارک ها و مدل های وسایل نقلیه، تعداد پلاک ها و سوابق خدمات سرویس و نگهداری هستند. دیاچنکو گفت که کارشناسان امنیت وب، یک واقعه مشابه به هوندا که به دلیل بی توجهی کارکنان به وجود آمد را یادآوری کرده بودند.

«کریس دی راموس» از شرکت امنیتی «DivvyCloud» گفت: «در ژانویه سال 2019 نقض داده ای که باعث نقض امنیت اطلاعات این شرکت خودروسازی می شد، مشاهده شده بود. بانک اطلاعاتی کاملاً در معرض دید بود.» اگرچه وجود یک سیستم کاملاً محافظت شده غیرممکن است، اما به گفته کارشناسان امنیتی ، انجام اقدامات مناسب میزان بروز چنین مواردی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

حال و با وضعیت پیش آمده این سؤال مطرح می شود که هوندا در آینده چگونه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056658

وب گردی

وب گردی