ساز و کاری برای تامین کسری بودجه 99 وجود ندارد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در نامه‌ای به نمایندگان مجلس اعلام کرد:صد هزار میلیارد کسری در بودجه 99 وجود دارد که هیچ ساز و کاری برای تامین آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل درباره لایحه بودجه سال 99 خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای منتشر کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به طرح لایحه پیشنهادی دولت درخصوص بودجه سال 1399 در فضای رسانه‌ای و شکل گیریهای دانشگاهی و نخبگانی درباره آن؛ جنبش دانشجویی نیز ایرادات و اشکالات اساسی را به این لایحه وارد می‌داند.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه که تا به حال بی سابقه بوده و نشان دهنده اوضاع بحرانی اقتصادی کشور است. در شرایط کنونی دولت بجای برنامه داشتن جهت اصلاح قوانین پایه مالیاتی معافیت‌های غیر معمولی لحاظ کرده (برای مثال معافیت هنرمندان)، عدم افزایش مالیات دخانیات و عدم داشتن ساز و کار مناسبی جهت مبارزه با فرارهای مالیاتی، عدم حذف یارانه دهک‌های پردرآمد، عدم کاهش ریخت و پاش‌های دولتی و عدم شناسایی فعالیت‌های موازی و زائد که همه نشان دهنده‌ نبود عزم جدی برای مبارزه با این اوضاع است.
در بخخش دیگری از این نامه آمده است: در نظر گرفتن ارز ۴۲۰۰ به کالاهای اساسی در حالی که در صورت ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی تقریبا افزایش قیمت تمامی کالاها را بهمراه خواهد داشت و این افزایش به یک تناسب صورت می‌گیرد و تعلق گرفتن ارز۴۲۰۰ باعث ایجاد فساد، قاچاق و رانت می‌شود.
در بخش پایانی این نامه آمده است: صد هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد که هیچ ساز و کاری برای تامین آن وجود ندارد که احتمالا افزایش قیمت حامل‌های انرژی یکی از منابع تأمین کننده آن باشد وجود چنین مواردی در این لایحه گویای لزوم بازنگری به کلیات و جزئیات آن را بیش از پیش نمایان می‌کند.
برای مشاهده فایل مستندات علمی نامه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056700

وب گردی

وب گردی