تأخیر عمدی برای فرار از افزایش حقوق معلمان

در لایحه بودجه 98، 2 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است، احتمالا عدم تخصیص این بودجه تا شب عید به طول می‌انجامد و پرداخت مطالبات معلمان به بهانه‌های مختلفی مانند کسری بودجه به سال آینده موکول می‌‌شود.

ابراهیم سحرخیز در‌ گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان همانند نظام ارزشیابی کارمندان در سال‌های گذشته است، اظهار کرد: به عنوان مثال در گذشته نظام ارزشیابی کارمندان از 30 امتیاز محاسبه می‌شد و مدیران به کارمندان یا 30 امتیاز کامل را می‌دادند یا اگر می‌خواستند امتیازی از یک فرد کسر کنند، امتیاز آن کارمند در نظام ارزشیابی 29.75 محاسبه می‌شد.

وی ادامه داد:‌ امتیازدهی در نظام رتبه‌بندی معلمان، همانند ارزشیابی کارمندان در گذشته است؛‌ طبیعتاً با این نوع ارزشیابی، تمایز معلمان فعال و غیرفعال چندان مشخص نخواهد شد.

این کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه احتمال پرداخت نشدن بودجه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال وجود دارد، اظهار کرد: در لایحه بودجه 98، 2 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است، عدم تخصیص این بودجه احتمالا تا شب عید به طول می‌انجامد و پرداخت مطالبات معلمان به بهانه‌های مختلفی مانند کسری بودجه به سال آینده موکول می‌‌شود.

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در پایان گفت: ممکن است به دلیل انتخابات بخشی از مطالبات طرح رتبه‌بندی پرداخت شود تا معلمان امیدوار شوند؛ اما احتمال پرداخت مطالبات این طرح در سال آینده نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056746

وب گردی

وب گردی