افزایش اقبال بخش خصوصی به صنعت آزمایشگاهی

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که حضور بخش خصوصی در شبکه یکی از اتفاقات خوب چند سال اخیر در حوزه آزمایشگاهی است، گفت: این موضوع نشان دهنده عملکرد رو به رشد شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدا فعالیت خود را با عضوگیری از مراکز و سازمان‌های دولتی آغاز کرد و در طی این سال‌ها توانست تعداد اعضای خود را افزایش دهد.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب که حضور بخش خصوصی در شبکه یکی از اتفاقات خوب چند سال اخیر در حوزه آزمایشگاهی است، افزود: این موضوع نشان دهنده عملکرد رو به رشد شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی است.

بنا به گفته اسدی‌فرد، این‌کار می‌تواند حوزه آزمایشگاهی کشور را توسعه دهد. به همین دلیل تلاش می‌کنیم حضور بخش خصوصی در این حوزه را پررنگ‌تر کنیم.

تاکنون بیش از 550 مجموعه آزمایشگاهی عضو شبکه شده‌اند که بیش از 12 هزار دستگاه خود را در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی به اشتراک گذاشته‌اند. این آزمایشگاه‌ها در حال حاضر نزدیک به 52 هزار آزمون ارائه می‌کنند که در طول یک سال گذشته، دو میلیون و دویست‌هزار خدمت توسط این مراکز ارایه داده است. این خدمات طیف وسیعی از مشتریان از بخش دانشگاهی و صنعت را شامل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056778

وب گردی

وب گردی