هشدار در مورد استفاده از غربالگری سپتسیس

براساس مطالعه جدید در صورت استفاده از غربالگری سپتسیس در انگلستان، بخش بزرگی از موارد از دست خواهد رفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس مطالعه جدید، سیستم غربالگری ارزیابی خطر ابتلا به سپتسیس (که در انگلستان انجام می‌شود) حدود 30‌درصد موارد را در مقایسه با روش فعلی مورد استفاده در سرویس سلامت همگانی از دست می‌دهد.

تشخیص ابتلا به سپتسیس اولیه (EOS) بسیار مشهود است؛ بنابراین پزشکان آن را با استفاده از آنتی‌بیوتیک درمان می‌کنند.

پزشکان علاقه‌مندند راه‌های جدید غربالگری عفونت را پیدا کنند؛ زیرا تجویز آنتی بیوتیک برای نوزادان با درد و اضطراب والدین مرتبط است. همچنین در کودکی با آسم، آلرژی و بیماری ایمنی مرتبط بوده است.

علائم

محققان دانشگاه یورک و مرکز مراقبت از نوزادان لیدز به این نتیجه رسیده‌اند که روش غربالگری جدید که به‌طور گسترده در ایالات متحده استفاده می‌شود، باید قبل از معرفی کامل در انگلستان ارزیابی شود.

تشخیص ابتلا به سپتسیس اولیه در نوزادان دشوار است؛ زیرا ممکن است در ابتدا علامتی نداشته باشد یا با علائم سایر بیماری‌ها اشتباه شود. رویکرد فعلی در انگلیس درمان زودرس و سریع است و تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها را با احتیاط برای تعداد بسیار زیادی از نوزادانی که ممکن است عفونت نداشته باشند، پیش بینی می‌کند.

ایالات متحده، روشی جدید با عنوان (Kaiser Permanente (KP برای کاهش استفاده از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کرده است. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از این ابزار ممکن است مصرف آنتی بیوتیک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

عوامل خطر

در بیشتر مناطق انگلستان، نوزادان بر اساس فاکتورهای خطر و شاخص‌های بالینی مطابق با تعریف مؤسسه ملی سلامت و مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار می‌گیرند.

در این مطالعه، محققان بررسی کردند که چه تعداد موارد EOS را می‌توان با استفاده از روش Kaiser Permanente در مقایسه با رهنمودهای مؤسسه ملی سلامت و مراقبت‌های ویژه (NICE) از دست داد.

«باب فیلیپس» نویسنده ارشد این تحقیق گفت: «در مطالعات فردی تعداد کمی از موارد از دست رفته مشاهده شده است. ما مطالعه‌ای منظم انجام دادیم تا ارزیابی بهتری از این مورد به‌ دست آوریم.»

نتایج این تحقیقات نشان داد که اگر از روش‌های فعلی استفاده شده توسط NICE در مقایسه با روش جدید استفاده شود، بین 20 تا 30درصد از این موارد از دست رفته خواهند بود. این مطالعه توصیه می‌کند که روش KP قبل از ورود به مسائل بالینی انگلستان مورد مطالعه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056785

وب گردی

وب گردی