تفاهم‌نامه 5میلیاردی واحد خوراسگان و کارخانه ذوب آهن اصفهان

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان صنایعی هستند که با آن ها تعامل داریم و به تازگی تفاهم‌نامه ای به ارزش 5 میلیارد ریال با ذوب آهن منعقد کردیم.

هادی فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح های پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر با اکثر صنایع بزرگ اصفهان در ارتباط هستیم؛ فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان از جمله صنایعی هستند که با آن‌ها وارد همکاری شده و طرح‌های پژوهشی مختلفی با این صنایع در حال انجام هست. همچنین یک قرارداد باز 5 میلیارد ریالی داشته و با ذوب آهن اصفهان نیز تفاهم‌نامه همکاری داریم.

او با بیان این که تیم علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان در شرکت فولاد مبارکه اصفهان که بزرگ ترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه است حضور دارند اضافه کرد: همچنین با صنایع کوچک‌تر زیرمجموعه فولاد مبارکه مثل فولاد صبا نیز قرارداد همکاری داریم.

فرهادی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال گسترش شرکت‌های دانش بنیان واحد اصفهان هستیم تا این شرکت‌ها را رشد دهیم؛ بنابراین اگر قرار است طرحی از این صنایع گرفته شود با این شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

او در ادامه در خصوص حمایت‌های صنایع فولاد مبارکه از دانشجویان و اعضای هیات علمی واحد اصفهان گفت: اعضای هیات علمی واحد اصفهان (خوراسگان) قراردادی با سازمان‌ها و صنایع در قالب یک طرح برون دانشگاهی بسته و در مقابل خدماتی که به آن سازمان ارائه می‌دهند حمایت‌های مالی دریافت می‌کنند. همچنین ممکن است آن سازمان نیاز به کالایی داشته باشد؛ در این صورت ما روی نیاز آن سازمان کار کرده و در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهیم حمایت مالی دریافت می‌کنیم. به طور مثال گروه مکانیک روی نیاز یک صنعت و سازمان بررسی‌های لازم را انجام داده و بر اساس خدماتی که عضو هیات علمی به آن سازمان ارائه می‌دهد هزینه‌هایی دریافت می کند.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان این که پایان نامه‌ها نیز به سمت مشکلات صنایع هدایت می شوند تاکید کرد: جهت دهی پایان نامه دانشجویان نیز به سمت حل مشکلات صنایع است. در نهایت دانشگاه به عنوان طرف همکار صنعت، به اطلاعات و تحقیقات صنعت دسترسی پیدا کرده و این دو گروه باهم به جمع بندی رسیده و تیم صنعت و دانشگاه در کنار هم مشکل صنعت را حل می‌کنند.

او معتقد است: دانشگاه‌ها در کنار مراکز صنعتی صرفاً نباید به انجام چند پروژه تحقیقاتی بسنده کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نیز توجه داشت که نیاز جوامع صنعتی امروز چیست. در چنین شرایطی سازمان‌ها نیز تامین بودجه کرده و هزینه تحقیقات دانشگاه را پرداخت می‌کنند.

فرهادی از حوزه کشاوزی نیز صحبت به میان آورد و گفت: در حوزه کشاورزی نیز در تولید بذر وارد شدیم. بذر هیبرید گوجه، فلفل و خیار در حال حاضر از سطح استان فراتر رفته و ملی شده است. این طرح اولین پروژه‌ای است که با حمایت صندوق شکوفایی و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شده است. مجموعه دانش بنیانی که این کار را انجام می‌دهند، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که یک مدل موفق از شرکت‌های دانش بنیان واقعی محسوب می‌شوند. در واقع شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند از شرکت‌های دانش بنیان واحد اصفهان است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در پایان تاکید کرد: پارسال قراداد یک میلیارد و 800 تومانی با جهاد کشاورزی در این زمینه بسته شد که در حال حاضر فاز یک و دو پیشرفته و وارد فاز سوم شدیم. معتقدم جاری‌سازی طرح‌های مختلف وابستگی کشور به واردات را از بین می‌برد و باعث تقویت جایگاه آن در دنیا می‌شود و مسیر درستی را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056789

وب گردی

وب گردی