راه اندازی 110 مدرسه دارالفنون مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سماء دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندی و ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما در حدی است که می‌تواند مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و همچنین شایستگی آن را دارد که داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سماء دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی آموزش های عمومی و مهارتی استان‌ها به تشریح سیاست‌ها، انتظارات و برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سماء پرداخت.

بطحایی به ذکر برخی از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و عنوان کرد: اخیراً کیفیت نظام آموزشی مورد تاکید قرار گرفته است و در نظام آموزشی، باید میزان آموزش‌های ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی و اجتماعی و جامعه متناسب بوده تا کیفیت آموزشی مورد انتظار ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تواتنمندی جذب دانش آموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارد و مدیریت این مجموعه، چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد که دانش آموزان را از مهد کودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد.

دکتر بطحایی اظهار کرد: نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند نیاز داریم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سیاست‌گذاری هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش ها، معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود و در همین راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: در اولویت بندی های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی مدارس، ارتقاء سطح کیفی جزء اولین الزامات این مجموعه بوده و در این خصوص و در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، از دو مسیر ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و ارتقاء مدیریت مدارس سما به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی ۱۱۰ مدرسه با نام مدارس دارالفنون تا سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این مدارس باید به گونه ای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر باشد و در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056793

وب گردی

وب گردی