یک زن رکورد‌دار طولانی‌ترین سفر فضایی شد + عکس

یک زن فضانورد آمریکایی رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی را شکست و تصاویری از این سفر هیجان‌انگیز منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک زن آمریکایی رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی که قبلا 288 روز بود را با حدود دو ماه اضافه‌تر شکست.

«کریستینا کوچ» مهندس برق 40 ساله از لیوینگستون در 14 مارس وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. او رکورد ثبت شده توسط فرمانده سابق ایستگاه فضایی «پگی ویتسون» در سال 2016-2017 را شکست.

پیش بینی می‌شود که کوچ در مجموع 328 روز یا تقریبا 11 ماه را در یک ایستگاه فضایی بگذراند. این ماموریت‌ها به طور معمول شش ماه هستند؛ اما ناسا در ماه آوریل اعلام کرد که ماموریت خود را تا فوریه تمدید می‌کند.

رکورد ایالات متحده برای طولانی‌ترین پرواز فضایی 340 روز است که توسط اسکات کلی در سال‌های 2015-2016 ثبت شد. رکورد جهانی نیز 15 ماه است که توسط یک فضانورد روسی در دهه 1990 ثبت شد.

مأموریت گسترده کوچ به ناسا کمک می‌کند تا در مورد تأثیر پروازهای طولانی در فضا اطلاعاتی کسب کند؛ از این طریق داده‌هایی به‌دست می‌آید که مقامات ناسا گفته‌اند برای حمایت از مأموریت‌های کاوش در ماه و مریخ مورد نیاز است.

این چهارمین راهپیمایی فضایی کوچ بود. او اعلام کرد که از نصیحت‌های استقامتی که در زندگی‌نامه «کلی 2017» آمده استفاده کرده بود.

ناسا در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از این سفر هیجان‌انگیز منتشر کرده است.

⁣⁣⁣انتهای پیام/

کد خبر: 1056811

وب گردی

وب گردی