مدارس سما می‌تواند داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشد

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندی و ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما در حدی است که می‌تواند مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی آموزش های عمومی و مهارتی استان‌ها به تشریح سیاست‌ها، انتظارات و برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما پرداخت.

وی به برخی از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در نظام آموزشی باید میزان آموزش‌های ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی و اجتماعی و جامعه متناسب بوده تا کیفیت آموزشی مورد انتظار ایجاد شود.

بطحایی تأکید کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی جذب دانش آموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارد و مدیریت این مجموعه، چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد که دانش آموزان را از مهد کودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند، نیاز داریم.

وی تأکید کرد: در سیاستگذاری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش ها، معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود. در همین راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما در حدی است که می‌تواند مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و همچنین شایستگی آن را دارد که داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشد.

بطحائی ادامه داد: در اولویت بندی‌های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی مدارس، ارتقاء سطح کیفی جزء اولین الزامات این مجموعه بوده و در این خصوص و در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، از دو مسیر ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و ارتقاء مدیریت مدارس سما به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی ۱۱۰ مدرسه با نام مدارس دارالفنون تا سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این مدارس باید به گونه‌ای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر باشد، در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056842

وب گردی

وب گردی