افزایش کشفیات محیط زیست تهران در آذرماه/ ضبط 71 اسلحه و دستگیری 52متخلف 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط 71 اسلحه شکاری و جنگی در استان تهران از ابتدای آذرماه و برخورد با متخلفان شکار غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید محمودی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون مجموعا تعداد 71 اسلحه در استان توسط ماموران اجرایی کشف و ضبط شده است، افزود: از این تعداد، 56 اسلحه کشف شده مجاز و تعداد 15 سلاح نیز غیرمجاز بودند.
وی گفت: حدود 40 درصد کشفیات انجام شده به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران و مناطق حاشیه ای این مناطق و مابقی نیز به مناطق آزاد استان مربوط می شود و برنامه استان در این زمینه علاوه بر کنترل مناطق تحت مدیریت، رصد و پایش بیشتر مناطق آزاد از سوی یگان حفاظت استان تهران بوده و خواهد بود.
محمودی با اعلام اینکه کشف این تعداد سلاح در استان تهران که به نوعی یک رکورد هم محسوب می شود، به دلیل افزایش گشت و پایش های محیط بانان و یگان حفاظت و برنامه های جدید در این حوزه بوده است، گفت: در همین رابطه تعداد 52 نفرمتخلف که بیشتر آنها قبل از اقدام به شکار گونه های حیات وحش دستگیر شدند نیز به مراجع قضایی معرفی شده و پرونده آن ها در حال رسیدگی است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه آمار کشفیات سلاح در آذر ماه نسبت به آبان ماه امسال که 40 عدد سلاح بوده، رشد حدود 77.5 درصدی داشته است گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تشدید گشت ها و پایش ها در حوزه استحفاظی، برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056845

وب گردی

وب گردی