شهریه مدارس غیردولتی زیر ذره‌بین آموزش‌و‌پرورش

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در سایت مشخص شده است هر مدرسه‌ غیرانتفاعی، چقدر شهریه بگیرد و اگر خارج از این چهارچوب باشد و به آموزش‌و‌پرورش گزارش شود، با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه بازدید از دبستان و دبیرستان ارس (مخصوص ارامنه) در جمع خبرنگاران درباره برخی شایعات پخش شده در فضای مجازی درباره احتمال پرداخت مطالبات رتبه‌بندی در سال آینده خطاب به فرهنگیان گفت: متاسفانه کسانی هستند که دائما با دامن زدن به شایعات موجب نگرانی می‌شوند. طبق وعده ما، کارها به‌خوبی پیش می‌رود. طرح رتبه‌بندی تصویب و ابلاغ و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است. بیش از ۷۰۰ هزار معلم هستند که باید صلاحیت آن‌ها بررسی شود و در رتبه‌های مختلف قرار گیرند.

وی ادامه داد: تعهد داده‌ایم که مزایای رتبه‌بندی به محض پرداخت از مهر اعمال شود، تمام تلاش‌مان این است که در بهمن پرداخت شود. باید همه تلاش کنند که به‌سرعت این کار انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت‌های مدارس غیردولتی در حوزه شهریه گفت: ما در زمینه استانداردهای خود جدی هستیم و همکاران با دقت نظارت می‌کنند. از والدین خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلف، به مسئولان مربوطه گزارش دهند. یکی از بیشترین مکاتبات، گزارش‌های هیئت‌های نظارت به‌شمار می‌رود، در برخی از موارد تخلف ممکن است منجر به لغو امتیاز، توبیخ و غیره شود. وزارت آموزش و پرورش در این زمینه جدی است و شماره تماسی را نیز اعلام کرده‌ تا افراد بتوانند تخلفات را اعلام کنند.

وی بیان کرد: در سایت مشخص شده است هر مدرسه‌ غیرانتفاعی، چقدر شهریه بگیرد و اگر خارج از این چارچوب باشد و به ما گزارش شود، با آن برخورد می‌کنیم.

حاجی‌میرزایی همچنین به استفساریه مجلس درباره آیین‌نامه تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی، نهضتی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی اشاره کرد و گفت: استفساریه هنوز به تصویب مجلس نرسیده است، ما براساس قانون مجلس و آیین‌نامه دولت، شیوه‌نامه‌ای را طراحی و یک ماه است که به استان‌ها با موضوع مربیان پیش‌دبستانی، معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هر اندازه به معلمان توجه کنیم، کم است، معلم شغل و رسالت عظیم و شریفی است و متناسب با این بزرگی باید مورد قدردانی قرار گیرند. قانون تصویب کرده که معلمان رتبه‌بندی شوند و متناسب با آن رتبه حقوقشان تغییر کند. رتبه‌های بالاتر از افزایش بیشتری و رتبه‌های پایین‌تر از افزایش کمتری برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056853

وب گردی

وب گردی