طرح مجله تایم برای تغییرات زیست محیطی/ سیاره‌ای در حال غرق شدن

مجله تایم در تصویر روی جلد خود برای اعتراض به تغییرات آب و هوایی، دبیر کل سازمان ملل متحد را در حالی که تا زانو در آب دریا فرو رفته، نشان داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در ماه می طی بازدید خود از «تووالو» شاهد وضعیت اضطراری تغییرات آب و هوایی بود. بالا آمدن آب دریاها در این منطقه باعث برهم خوردن زندگی خانواده‌ها، تأثیر بر معیشت یا مجبور کردن آنها برای ترک خانه هایشان می‌شود. ⠀
دبیرکل در این زمینه اظهار کرد که آنچه در تووالو و سایر کشورهای جزیره اقیانوس آرام اتفاق می‌افتد نشانه‌ای هشدار دهنده برای همه ما است. گوترش افزود ما برای نجات تووالو و تمام دنیا نیاز به یک اقدام فوری داریم.

گزارش جدید سازمان ملل متحد در سناریوی خوشبینانه پیش بینی‌ کرده است که در صورت افزایش ۲ درجه‌ای حرارت زمین که به افزایش سطح آب اقیانوس‌ها خواهد انجامید، دست کم ۲۸۰ میلیون نفر مجبور به تغییر محل زندگی‌ خود خواهند شد.

«هیئت بین دولتی ارزیابی تغییرات اقلیمی» می گوید که تا سال ۲۰۵۰، افزایش تندبادها باعث جاری شدن سالانه سیل در بسیاری از کلان‌ شهرها در سطح جهان خواهد شد. این نهاد پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۱۰۰ میلادی، ۳۰درصد از ۹۹درصد مناطق یخ‌زده روی زمین ذوب خواهند شد که در نتیجه باعث آزاد شدن مقدار زیادی دی‌اکسید‌کربن و متان در هوا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056872

وب گردی

وب گردی