350 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در صنایع استان فعالیت دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: طرح پویش، ناظر بر تحصیل همزمان با کارآموزی در صنعت بوده و درحال حاضر، 350 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در صنایع استان مشغول به کار هستند. 

نوید نصیری‌‌‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح پویش و ارتباط این واحد دانشگاهی با صنایع فعال استان گفت: پیش از مطرح شدن طرح پویش از سه سال گذشته، بسیاری از دانشجویان ما برای حضور در صنایع مختلف انتخاب شدند. یک مصوبه‌‌‌ای هم داشتیم تا برخی از دانشجویان ما از همان ابتدای ورود وارد بازار کار شوند. در همین راستا، طی قراردادی که با نیروگاه برق سیکل ترکیبی یزد داریم، تعدادی از دانشجویان ما در این بخش مشغول به کار هستند و با توافقاتی که با مسئولان نیروگاه داشتیم به استخدام قطعی این نیروگاه درمی‌‌آیند.

وی تشریح کرد: با صنایع پلیمری و نساجی استان هم تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌هایی را برای حضور دانشجویان در این صنایع، در راستای مهارت‌‌‌‌‌‌آموزی همراه با تحصیل و در برخی موارد تحقیقات مربوط به پروژه‌‌‌های پایان‌‌‌‌نامه دانشجویان را منعقد کردیم. تعدادی از دانشجویان ما هم همزمان با تحصیل، در صنایع داروسازی مشغول به کار هستند.

نصیری‌‌‌زاده درباره ارتباط میان طرح‌‌‌‌ پویش با دیگر طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: طرح پویش، ناظر بر تحصیل همزمان با کارآموزی در صنعت و خدمات پایش، هدایت و ساماندهی پایان‌‌نامه‌‌‌ها و طرح‌‌‌های پژوهشی منطبق بر نیاز جامعه و رویش، در واقع سومین گام بعد از پایش و پویش است که از تلفیق این دو به دست می‌‌‌آید؛ بنابراین دانشجویی که صنعت را بشناسد و پایان‌نامه‌اش بر اساس نیاز صنعت باشد، می‌تواند بستر تشکیل شرکت‌های جدید، نوآور و دانش‌بنیان را فراهم کند و رویش‌های جدیدی را در اقتصاد فراهم کند. درحال حاضر، 350 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در صنایع استان مشغول به کار هستند.

نصیری‌‌‌زاده تاکید کرد: دانشجویی که در یک محیط بسته آموزشی فقط به مطالعه مشغول باشد و آموزش محور تربیت شود هرگز دنبال دانستن بیشتر نیست بلکه با حضور او در محیط‌‌‌های مختلف کاری در حین تحصیل است که می‌‌‌‌توانیم دانش‌‌‌‌‌‌آموخته‌‌‌‌ای مسئله محور و کارآفرین تربیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056874

وب گردی

وب گردی