آمادگی واحد اصفهان برای توسعه خدمات هوشمند شهری

دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با برخورداری از ظرفیت های علمی مناسب برای توسعه شهر هوشمند اصفهان نهایت آماده همکاری با شهرداری اصفهان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراسگان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دیدار مشترک هیأت رئیسه دانشگاه با شهردار اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در طول سه دهه فعالیت خود موفق به تربیت دانش آموختگانی شده است که توانسته اند با توان علمی در جهت حل معضلات جامعه گام بردارند.

وی افزود: طرح ملی خود کفایی بذر، طرح ملی تولید مالچ رسی برای رفع بحران ریزگردها و بسیاری از تولیدات دانش بنیان دیگر فقط گوشه ای از توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است و با تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری، توان رفع بسیاری از معضلات شهری را دارا هستیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حضور بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه در بخش های اجرایی استان و کشور خاطر نشان کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دهه چهارم فعالیت خود صرفا آموزش و تربیت دانشجوی کارآموز نیست بلکه هدف امروز ما تربیت دانشجوی کارآفرین، فناور و نوآور است چون دانشجوی کارآفرین نه تنها خود را در رفع مشکلات شهری سهیم می داند بلکه می تواند سبب اشتغال دیگر افراد شود.

نجفی اظهار کرد: امروز تمرکز ما بر 3 موضوع پایش، پویش و رویش استوار است و بستر اشتغال نسل جوان را در حول این 3 محور برنامه ریزی کرده ایم و سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان این طرح ها را پوشش داده تا دانشجویان خود کارآفرین شده و در نهایت بتوانند تولید کننده محصول و ایجاد کننده شغل باشند.

وی افزود: طرح پویش، ناظر بر تحصیل همزمان با کارآموزی در صنعت و خدمات پایش، ناظر بر هدایت و ساماندهی پایان نامه ها و طرح های پژوهشی منطبق بر نیاز جامعه و رویش، در واقع سومین گام بعد از پایش و پویش است که از تلفیق این دو به دست می آید؛ بنابراین دانشجویی که صنعت را بشناسد و پایان‌نامه‌اش بر اساس نیاز صنعت باشد، می‌تواند بستر تشکیل شرکت‌های جدید، نوآور و دانش‌بنیان را فراهم کند و رویش‌های جدیدی را در اقتصاد فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: دانشجویی که در یک محیط بسته آموزشی فقط به مطالعه مشغول باشد و آموزش محور تربیت شود هرگز تشنه تلاش و دانستن نیست بلکه با حضور او در محیط های محتلف کاری در حین تحصیل است که ما می توانیم دانش آموخته ای مسئله محور و کارآفرین تربیت کنیم.

نجفی تصریح کرد: هدف و برنامه امروز ما حمایت از ایده های نو و حمایت از طرح دانش بنیان است و در آینده نزدیک شاهد فعال سازی کلینیک دندان پزشکی، کلینیک مشاوره، آموزش های زبان های خارجی و کلینیک حقوقی دانشگاه در اصفهان خواهیم بود تا دانشجویان همزمان با امر آموزش در فضای کسب و کار نیز قرار گیرند چون هدف نهایی ما آموزش و اشتغال دانشجویان است و شهرداری به عنوان یک نهاد مرجع میان مردم و دانشگاه، نقش محوری را در به ثمر رساندن این 3 محور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056876

وب گردی

وب گردی