نمایندگان مجلس بودجه 99 را اصلاح کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برهه سرنوشت‌ساز و حساس کنونی نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده نسبت به آن، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران درباره بودجه سال 99 نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به ارسال لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط دولت به مجلس شورای اسلامی و ایرادات ساختاری که به آن وارد شده است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهد نسبت به اصلاح ساختاری آن اقدام کنند. یکی از بخش‌های بودجه سال ۱۳۹۹ که ایرادات جدی به آن وارد است، آموزش و پرورش است.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و در دیدار خود با فرهنگیان و دانشجومعلمان در سال ۱۳۹۷ فرمودند: «دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه‌های درجه یک در پیشرفت کشور و رفع نیازهای کشور است. دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. ما نمی‌توانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم. اینجا مسئله‌اش، مسئله ویژه است.» اما با این وجود، نگاه دولت به آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه پرهزینه است و با طرح‌هایی مثل خرید خدمات آموزشی، سعی در کاهش هزینه‌ها دارد که ضربه‌ای جدی به آموزش و پرورش وارد می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بودجه آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوعات اقتصاد آموزش و پرورش است که تأثیرات مثبت و منفی آن در آینده کشور بسیار چشمگیر است؛ اما امسال هم مانند سال‌های گذشته، اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آموزش و پرورش صورت نگرفته و باتوجه به بودجه سال ۱۳۹۹، امسال هم قرار نیست مشکلات این وزراتخانه حل شود. یکی از ایراداتی که به بودجه سال ۱۳۹۹ وارد شده، بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان است. به دانشگاه فرهنگیان که باید معلمانی متناسب با سند تحول بنیادین تربیت کند نیز توجهی نشده و اختلاف سهم سرانه دانشجومعلمان با دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نظری، ۶۸ هزار تومان است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: بی‌توجهی نسبت به دانشگاه فرهنگیان باعث عدم توسعه کیفی و کمی تربیت معلم می‌شود. مقام معظم رهبری در دیدار سال ۱۳۹۷ در دانشگاه فرهنگیان فرمودند: «امروز مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش، معلم است. این دانشگاه و دانشگاه شهید رجائی و هر نقطه‌ای که تربیت معلم بر آن صدق کند، بایستی هم کماً، هم کیفاً توسعه پیدا کند.» باتوجه به موضوعات مطرح شده و ایرادات اساسی که بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ وارد شده است، انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه سرنوشت‌ساز و حساس نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده به آن، اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056892

وب گردی

وب گردی