درخشش محققان دانشگاه آزاد نجف‌آباد در جشنواره بین‌المللی کره جنوبی

جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo۲۰۱۹ به طرح‌ "آب شیرین کن خورشیدی از دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد"  مدال طلا و به طرح‌ "ماشین الکتریکی شار محور(afm) از دانشگاه علم و صنعت" مدال نقره داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo۲۰۱۹ که در گوانگجو کره جنوبی برگزار شد، یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه انرژی است در این جشنواره شرکت‌های مهمی که در این حوزه فعال هستند. مانند "جنرال الکتریک" و "هووآوری" و "زیمنس" و " ای بی بی" حضور دارند و آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را در معرض دید عموم می‌گذارند.

این رقابت ها به صورت هر ساله با حمایت شرکت کپکو و فدراسیون جهانی مخترعین در کره جنوبی برگزار می شود و طرح های برتر پس از داوری اولیه انجام شده، با کمک هزینه فدراسیون جهانی مخترعین به مرحله فینال راه پیدا کرده و در چهار بخش اصلی به رقابت می پردازند.

آرش طاهری، دانشجوی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و یکی از برگزیدگان این رقابت ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اظهار کرد: در این جشنواره سه طرح ارائه دادیم و پس از داوری دو طرح به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در مرحله نهایی این جشنواره، ۵۴ طرح از ۳۰ کشور جهان برگزیده شدند که در این میان دو طرح ما از دانشگاه علم و صنعت ایران، حائز مقام‌های اول و دوم شدند.

به گفته این دانشجوی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران در جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo۲۰۱۹ یک مدال طلا و یک مدال نقره به دو طرح نوآوری این تیم تحقیقاتی اعطا شد.

طاهری اضافه کرد: در جشنواره بین‌المللی نوآوری انرژی Bixpo۲۰۱۹ به طرح‌ "آب شیرین کن خورشیدی از دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد" مدال طلا و به طرح‌ "ماشین الکتریکی شار محور(afm) از دانشگاه علم و صنعت" مدال نقره جشنواره تعلق گرفت. ماشین الکتریکی afm با همکاری ابوالفضل واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران و پوریا اوجاقلو در آزمایشگاه ماشین مخصوص دانشگاه علم و صنعت ایران ساخته شده و به مرحله فینال جشنواره بیکسپو ۲۰۱۹ راه پیدا کرد که در این جشنواره در قسمت تولید انرژی سبز با اختراعاتی از کشور های کره،ایتالیا،مصر و... هم گروه بود و موفق به دریافت مدال نقره شد.

طاهری همچنین به اختراع آب شیرین کن خورشیدی اشاره کرد و گفت: این یک آب شیرین کن خورشیدی با طراحی منحصر به فرد در دنیا است که این آب شیرین کن خورشیدی دارای راندمان سرمایشی (cop=3.5) است که نکات منحصر به فرد این اختراع حجم بالای آب شیرین کن خورشیدی در این طراحی، هزینه ساخت بسیار پایین، مصرف انرژی کم و راندمان بالای آن در مقایسه با نمونه های ارائه شده در مقالات بین المللی است.

وی افزود: این اختراع هم با مشارکت محمد سجاد صالحی، علی حسنی و علی طاهری ساخته و به مرحله فینال جشنواره راه پیدا کرده که این اختراع در بخش فناوری های آینده که تیم های تحقیقاتی از کشور های کره،انگلیس،ژاپن،آمریکا و ... حضور داشتند شرکت کرده و موفق به دریافت مدال طلای این رقابت ها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056904

وب گردی

وب گردی