پیام مؤسسه داوطلبی مرهم برای دولتی‌ها

رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم با بیان اینکه می‌توان با کمترین امکانات عملکرد مناسبی برای مردم داشت، گفت: نیروهای داوطلب با کمترین هزینه بیشترین کارآمدی را دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالجلیل کلانتر هرمزی درباره ماهیت برگزاری نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌ پذیری اجتماعی گفت: این همایش یک نشست 3 الی 4 ساعته شامل ارائه فیلم، سخنرانی وگزارشات از مناطق دور دست و حتی مرزی کشور برای نشان‌دادن خدمات تخصصی و فوق تخصصی در شاخه‌های پزشکی، پیراپزشکی و مشابه آن است.

رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم در ادامه اضافه کرد: در این همایش می‌خواهیم تجربیات 10 ساله موسسه را به نمایش بگذاریم و مفاهیم و ارزش‌های حاصل از این تجربیات را به سایرین منتقل کنیم.

کلانتر هرمزی در تشریح اهداف برگزاری نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، گفت:بهره‌وری از فکر و نیروهای جدید هدف اصلی این همایش است که نتیجه آن صرف کمترین هزینه با بیشترین کارآمدی است.
در این همایش نشان داده می‌شود که تخصصی‌ترین خدمت‌های جهانی و ایرانی به دورترین نقاط ایران برده شده است و تمامی تخصص‌ها در این مناطق قابل اجرایی‌شدن است.

رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم افزود: باور بنده این است که نهادهایی همانند راهسازی، مخابرات، نفت و وزارتخانه‌ها می‌توانند با تدوین برنامه‌هایی همانند سفر به مناطق محروم الگوی سیاستی و کاری خود را پیاده‌سازی کنند.

به اعتقاد بنده از راه دور مسائل را بررسی کردن کافی نیست باید بسیاری از مواقع درهمان صحنه و محیط برنامه‌ریزی و بررسی انجام شود.

رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم با اشاره به تجربیات 10 ساله این موسسه،گفت: این موسسه توانسته با صرف کمترین هزینه و حداقل امکانات دولتی، پیغامی برای دولتی‌ها نیز داشته باشد که می‌توان با کمترین امکانات عملکرد مناسبی داشت.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف این نشست توجه به نیروهای داوطلبی است که بدون هیچ چشم‌داشتی حاضر به تلاش برای رفاه کشور هستند.

کلانتر هرمزی درپاسخ به این سوال که چرا نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این قالب برنامه‌ریزی می شود، گفت: اعتقاد ما در موسسه این است که همه افراد توانمندی‌های متفاوتی دارند اما زمان استفاده و چگونگی استفاده از آن را نمی‌دانند.در این همایش می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم که همه افرادی که توانمندی پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی در قالب تخصص خود را دارند، نیازی نیست که منتظر باشند که کاری را به ما ارجاع دهند.

کلانتر هرمزی با اشاره به دلایل برگزاری این همایش، گفت:دلیل برگزاری این همایش توجه رسانه‌های خارجی و رسانه‌های مقیم ایران است که به کار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در ایران توجه و تقاضای همکاری دارند.

وی افزود: در داخل کشور و سازمان ملل که نمایندگی‌ آن فعالیت‌های این سازمان در ایران را پشتیبانی می‌کند، طالب این هستند که در کشورهای توسعه نیافته مسائلی از قبیل مسئولیت‌پذیری اجتماعی را رشد و ارتقا دهند.

رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم در پایان صحبت‌های خود پیرامون نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت: سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان ملل که در این همایش دعوت شده‌اند باید توان مسئولیت‌پذیری ایرانیان را ببینند و با توجه به اینکه چندین سال است موسسه مرهم برای رفتن به کشورهای همسایه و انجام خدمات مشابه دعوت شده است ما نیز بتوانیم پروتکل مشترک جهانی داشته باشیم.

نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی امشب هشتم دی ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و فعالان این حوزه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056910

وب گردی

وب گردی