توزیع و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه دیالیز تولید داخل

حدود ۵۴۰ دستگاه دیالیز تولید و تاکنون بیش از ۲۰۰ دستگاه در سراسر کشور توزیع شده و در حال خدمت رسانی است و بقیه آنها تا پایان سال در کل کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره دستگاه‌های دیالیز تولید داخل گفت: دستگاه‌های دیالیز تولید داخل در سراسر کشور در حال استفاده و روند استفاده از این دستگاه‌ها مناسب است. هرچند نباید این انتظار را داشته باشیم که این دستگاه‌ها با دستگاه‌های خارجی تولید شرکت‌هایی که سال‌هاست دستگاه‌های دیالیز تولید می‌کنند، برابر باشد.

مهدی شادنوش ادامه داد: شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها به صورت مرتب بر روند استفاده از دستگاه‌های دیالیز نظارت دارد و تلاش می‌کند امکانات آن را بهتر کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: به هر حال کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قرار دارد و در این شرایط باید روی استفاده از تولید داخل حساب کنیم تا آینده روشن‌تری در زمینه خدمت رسانی به بیماران داشته باشیم.

شادنوش اظهار داشت: ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده دستگاه دیالیز در جهان است و این دستاوردها توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی و در شرایط تحریم اتفاق افتاده و دانشمندان کشور این دستگاه‌ها را تولید کرده‌اند.

وی اردیبهشت امسال نیز درباره کیفیت دستگاه‌های دیالیز تولید داخل گفته بود: عملکرد دستگاه‌های دیالیز تولید داخل که توزیع شده در حد مطلوب است. با ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور، بسیاری از مشکلات‌مان در زمینه درمان بیماران دیالیزی حل خواهد شد.

حدود 32 هزار بیماری دیالیزی در کشور روند درمان را طی می کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1056913

وب گردی

وب گردی