دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: با عنایت به سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه امور پژوهشی و با هدف تقویت و توانمندسازی فرآیندهای پژوهشی به منظور حل نیازهای کشور، فراهم آوردن شرایط مناسب برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف و همچنین هدایت پژوهش‌ها به سمت نوآوری و تحقیقات کاربردی، تدوین دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین منابعی که امکان دسترسی سریع و آسان را به تحقیقات روز برای دانش‌پژوهان فراهم می‌سازد، نشریات دانشگاهی کشور است که به توسعه و تکامل کمی و کیفی تحقیقات مدد رسانده و زمینه‌ساز حل مشکلات جامعه در زمینه‌های علوم مرتبط خواهد بود. در همین راستا، این دستورالعمل ابلاغ شده است.

اهداف اصلی ابلاغ دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شامل مواردی ازجمله ارتقای جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام های رتبه‌بندی بین‌المللی، حرکت در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه مولد علم، هدایت پژوهش‌ها به سمت تحقیقات نوین و معرفی دستاوردهای علمی، بهره‌مندی از منابع علمی پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی، حرکت به سمت ایجاد نظام نشر علمی در سطح ملی و بین‌المللی و تسهیل معرفی دستیافته‌های پژوهشی دانشجویان است.

در این بخشنامه تأکید شده است: گسترش و توسعه دانشگاه‌ها، تکثر و تنوع نشریات علمی کشور را ایجاب می‌کند و با توجه به اینکه حمایت از مسئولان نشریات علمی از اولویت های راهبردی دانشگاه است، لازم است مسئولان دانشگاه در حوزه‌های مختلف اهتمام ویژه نسبت به اجرای صحیح، دقیق و بهنگام این شیوه‌نامه داشته باشند.

گفتنی است، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته و شامل مواردی ازجمله میزان تشویقی، مزایای عوامل اجرایی، میزان حق‌الزحمه آماده‌سازی و حق‌الزحمه عوامل اجرایی نشریات علمی، میزان حق‌الزحمه داوری مقاله‌های علمی، محل تأمین بودجه، تفسیر و شرح مفاد و... است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056916

وب گردی

وب گردی