برنامه‌های ایران و پاکستان برای حمایت از فقرا

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های ایران و پاکستان برای حمایت از فقرا خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، باقر لاریجانی در بازگشت از سفر به پاکستان، هدف از این سفر را تدوین چارچوب همکاری در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات ذکر کرد و گفت: در این سفر سعی شد مقدماتی برای طراحی نقشه راه دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های مرتبط با سلامت فراهم شود.

لاریجانی از بازدید هیئت ایرانی از مراکز علمی و درمانی پاکستان و دیدار با مقامات این کشور خبر داد و گفت: در این سفر در دیدار با ظفر میرزا مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در خدمات بهداشتی و برخی مقامات سلامت این کشور، گزارشی از وضعیت آموزش، پژوهش، ارائه خدمات و همچنین برنامه کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور ارائه شد.

وی افزود: مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در خدمات بهداشتی ضمن استقبال از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کنترل بیماری‌های غیرواگیر بر لزوم استفاده پاکستان از تجارب کشور و پیاده‌سازی برنامه‌هایی مشابه در این کشور تأکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در این دیدار ضمن بررسی توافق‌های صورت گرفته و ظرفیت‌های موجود دو کشور، بر استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید شد.

لاریجانی با اشاره به بازدید از دانشگاه آقاخان پاکستان و دیدار با برخی استادان این دانشگاه گفت: همچنین از مؤسسه «هم‌درد» که در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کند بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به ملاقات با انستیتوهای علوم پزشکی پاکستان اظهار داشت: در ملاقات با ارشد تقی رئیس نظام پزشکی پاکستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های ایران در آموزش علوم پزشکی، مقرر شد الگویی برای تحصیل پزشکان پاکستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در قالب سیستم دانشجویان بین‌الملل طراحی شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه در حال حاضر ایران برترین کشور منطقه در تحقیقات علوم پزشکی است، گفت: در ملاقات با صائمه حمید معاون دانشکده فاطمه جناح بانوان پاکستان در زمینه تقویت همکاری‌های پژوهشی و علمی تأکید شد. همچنین بازدیدی هم از مرکز برنامه‌ریزی دارویی پاکستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ایران و پاکستان برنامه‌هایی برای حمایت از فقرا دارند، گفت: امیدواریم با به اشتراک‌گذاری تجارب و همکاری‌ها بتوانیم این برنامه‌ها را گسترش دهیم.

لاریجانی با اشاره به ملاقات با سامیه نشتر مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در مبارزه با فقر و محافظت اجتماعی گفت: در این دیدار راهکارهای همکاری دو کشور در زمینه کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی بررسی شد و مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه ایران در زمینه آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته، از تمایل این کشور برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین سخن گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056959

وب گردی

وب گردی