15 سایت فروش پایان‌نامه و مقاله فیلتر شد/ نبود آمار دقیق از تقلب‌های علمی

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت از فیلتر ۱۵ سایت فروش پایان نامه و مقاله خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین آقابابایی درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره مدرک‌فروشی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور در زمینه‌های آسیب‌شناسی، پیشگیری و مقابله با مدرک‌فروشی با وزارت علوم همکاری داشته و کمک‌حال ماست. جلسات ما همچنان ادامه خواهد داشت و پرونده‌هایی که از آنها شکایت شده در حال بررسی و پیگیری هستند.

وی درباره آمار و تعداد پرونده‌هایی که در دست بررسی است، ادامه داد: نمی‌توانیم آمار ارائه دهیم. گزارش‌ها و مؤسسات متفاوت بوده و آمارها دائم در حال کم یا زیادشدن هستند، آنچه در این زمینه مهم بوده، پیشگیری است. اگر بخش عرضه، مدیریت شود، این موارد کاهش می‌یابد. دانشگاه‌ها به این موضوع ورود کرده‌اند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه و مقاله گفت: حداقل در دو مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فیلتر شده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده‌ایم. مستندسازی‌های لازم صورت گرفته و قرار است دستور قضائی آن از شعبه نهم در این هفته صادر شود. این کار به صورت مستمر انجام شده و به‌صورت مرتب رصد می‌شود.

آقابابایی درباره مجازات و تنبیه افراد متخلف بیان کرد: درباره مجازات افرادی که اقدام به خرید مدرک (پایان‌نامه) می‌کنند مواردی را احراز و به دانشگاه‌ها ارائه کرده‌ایم و دانشگاه‌ها در حال بررسی آن در کمیته‌ها هستند. باید هیأت‌های انتظامی دانشگاه‌ها در این زمینه تصمیم بگیرند؛ اما هنوز موردی به ما ارائه نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقلب علمی در دانشگاه زیرنظام‌های وزارت علوم خیلی کم بوده؛ اما دانشگاه‌های غیردولتی همچنان در صدر تقلب علمی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057034

وب گردی

وب گردی