گرمخانه جدید زنان بی‌خانمان در محدوده دره فرحزاد افتتاح شد+نشانی

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح گرمخانه جدید ویژه زنان در محدوده یکی از کلونی‌های بزرگ کارتن‌خواب‌ها و معتادان طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، درباره راه‌اندازی گرمخانه جدید برای زنان گفت: این گرمخانه فردا در منطقه 5 تهران افتتاح می‌شود که می‌تواند شرایط خوبی را برای محدوده دره فرحزاد که یکی از کلونی‌های بزرگ کارتن‌‌خواب‌ها و معتادان است فراهم کند.

وی افزود: جهت راه‌اندازی این گرمخانه با شهرداری منطقه 2 و 5 مباحثی مطرح شد و متأسفانه شهرداری منطقه 2 با مخالفت و اعتراض شهروندان جهت راه‌اندازی گرمخانه مواجه شد بود، ولی درنهایت با نگاه مثبت شهرداری منطقه 5 فضایی برای اسکان بانوان فراهم شد و فردا با افتتاح گرمخانه جدید، فضای مناسب و مطلوبی را برای افراد بی‌خانمان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این گرمخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و تردد افراد بی‌خانمان و معتاد در آن آزاد است، گفت: هیچ فردی به اجبار به این گرمخانه انتقال داده نمی‌شود.

به گفته وی، گرمخانه جدید منطقه 5، 48 تخت دارد و با کف‌خوابی و افزایش جمعیت، ظرفیت برای 80 نفر هم وجود خواهد داشت.

همچنین باید توجه کرد که سیاست سازمان، سیاست مددکاری و اجتماع‌محور است، صرف‌نظر از هرگونه نگاه اجماعی است و بانوان به خواست و تمایل خودشان می‌توانند مراجعه کنند.

حسینی گفت: خدمات ارائه شده در گرمخانه شامل اقامت، استحمام، غذا، خدمات مددکاری، مشاوره بهداشت و درمان‌های اولیه است و جلساتی هم با دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص تأمین خدمات کاهش آسیب و راه‌اندازی مرکزی دی‌آی‌سی اقداماتی انجام شده است.

وی در پایان گفت: با افتتاح این گرمخانه جدید، تعداد گرمخانه‌های زنان به چهار مورد در سطح تهران می‌رسد.

وی گفت: آدرس این گرمخانه در انتهای اشرفی اصفهانی محدوده چهار دیواری، خیابان نفت، خیابان هفدهم، اولین کوچه در انتهای خیابان نوزدهم قرار گرفته و گرمخانه یلدا نام دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057060

وب گردی

وب گردی