برگزاری 30 مسابقه علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد/ برندگان به صنایع و مراکز رشد معرفی می‌شوند

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 30 مسابقه و لیگ توسط مراکز استان ها برگزار می‌شود و هر استان متولی برگزاری یک مسابقه یا لیگ است. این مسابقات در حوزه علمی پژوهشی، فناوری و اندیشه ورزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی است تمام امور مسابقات علمی- فناوری و اندیشه ورزی دانشگاه آزاد اسلامی (اعم از راهبری، صدور مجوز و نظارت بر اجرا) به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واگذار شده تا برای برگزاری انواع مسابقات، رویدادها، جشنواره‌ها و المپیادهای علمی اقدام کند. این مسابقات به منظور شناسایی، ایجاد هیجان و شور و نشاط در پیشبرد امور علمی، هم‌افزایی، توانمندسازی گروه‌های دانشجویی و تشویق دانشجویان مستعد برای رفع چالش‌ها و مشکلات کشور است. بنابراین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اقدام به برنامه ریزی برگزاری مسابقات ملی در قالب مسابقات ایده تا عمل در سطح ملی کرده است.

هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد و تشکیل تیم‌های قدرتمند علمی در سطح کشور است تا بتواند به صورت حرفه‌ای در مسابقات داخلی و بین‌المللی حاضر شود. این باشگاه برگزاری 30 مسابقه و لیگ را توسط مراکز استان ها برنامه ریزی کرده و هر استان متولی برگزاری یک مسابقه یا لیگ است. مسابقات در حوزه علمی، پژوهشی، فناوری و اندیشه‌‌‌ورزی برگزار می‌شود. فربد رزازی معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری این مسابقات گفت: با این رویکرد که متولی برگزاری مسابقات جدیدی شویم؛ مسابقاتی را طراحی کردیم که متولی دیگری در کشور ندارد. جنس مسابقات از ایده تا عمل است؛ بنابراین در یک مسئله به دنبال راه حلی خواهیم بود.

رزازی ادامه داد: در واقع یک مشکل را به صورت مسابقه، از ایده تا محصول برای حل معضلات و مشکلات جاری کشور اجرا خواهیم کرد تا محصول و خدمات آن در جهت حل این معضلات پیش برود. از طرفی رویکرد حل مساله باید ترویج شود و ایده‌های جدید در زمینه یک مشکل واقعی مطرح و سنجش شود.

او با بیان اینکه در این راستا با استان‌ها مکاتبات لازم را انجام دادیم، اضافه کرد: مسابقات را با توجه به توانمندی و ظرفیت‌هایی که هر استان در اختیار دارد برنامه‌ریزی کردیم. در واقع استان‌ها، برگزاری مسابقات را با محوریت نظام موضوعات و طرح پایش خود و شرایط بومی منطقه‌ای طراحی خواهند کرد.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پروپوزال‌ها برای ۲۸ مسابقه باشگاه ارسال شده است. ۲ مسابقه و ۴ ایده شو و استارتاپ برگزار شده و بقیه مسابقات نیز در حال برگزاری است. به طور مثال در ماه جاری برای برگزاری 4 مسابقه برنامه ریزی شده است.

او با تاکید بر اینکه مسابقات درون واحدی نیز علاوه بر مسابقات فوق در حال اجرا است، اظهار کرد: تیم‌های برگزیده واحدها به عنوان تیم‌های پایه انتخاب می‌شوند و در سطح بالاتر در مسابقات استانی در قالب تیم‌های تخصصی شرکت می‌کنند. هر استان در این مسابقات ملی یک نماینده خواهد داشت که در قالب تیم‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

رزازی در ادامه در خصوص عناوین مسابقات نیز توضیح داد: به عنوان مثال مسابقات اندیشه‌ورزی با محوریت استان قم برگزار می‌شود. این مسابقه در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب است. مسابقه کشاورزی با محوریت استان گلستان، مسابقه لیگ‌های ربوکاپ با محوریت استان آذربایجان شرقی با همکاری واحد ایلخچی و طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند زیر سطحی و تجهیزات پرنده بدون سرنشین در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

وی افزود برندگان مسابقات می‌توانند از تسهیلات اجرای طرح پژوهشی در باشگاه استفاده کنند. همچنین باشگاه تلاش دارد تا با ایجاد ارتباط و معرفی برندگان به صنایع، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، برندگان مسابقات را به سوی اجرای واقعی طرح‌های دانشجویی سوق دهد.

جدول برگزاری مسابقات:

ردیف

استان

عنوان مسابقه

سطح

1

اصفهان خوراسگان

مدیریت منابع آب

ملی

2

کرمان

معدن، کاربرد نانو بیوفناوری در معادن

ملی

3

قزوین

مسابقه ملی معماری و شهر آینده

ملی

4

قزوین

بازی وارسازی و بازی های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند

ملی

5

چهارمحال و بختیاری

مسابقه ملی دامپزشکی با عنوان دام تاپ

ملی

6

همدان

لیگ ماراتن بازی سازی،برنامه سازی و اپلیکیشن

ملی

7

همدان

استفاده از اماکن بالاستفاده دانشگاه

ملی

8

هرمزگان

مسابقه ملی صید باقالب و ماهی شناسی

ملی

9

بوشهر

مسابقات ملی دانشجویی بهینه سازی و اصالح الگوی مصرف

ملی

10

اردبیل

جشنواره ایده های برتر در بخش گیاهان دارویی و فناوریی نانو در کشاورزی

ملی

11

خوزستان

طرح های نوین مبارزه با گرد و غبار، چالش‌ها و راه حل‌ها

ملی

12

تهران مرکزی

ذربین برتر

ملی

13

تهران مرکزی

مسابقه ملی محیط زیست با عنوان عالم پاک

ملی

14

گلستان

مسابقات کشاورزی

ملی

15

علوم و تحقیقات

مسابقات طراحی و ساخت تجهییزات هوشمند زیرسطحی و تجهیزات پرنده بدون سرنشین

ملی

16

ورامین

جشنواره توسعه پایدار کشاورزی،محصوالت سالم و امنیت غذایی

ملی

17

علوم پزشکی

Judgment clinical

ملی

18

خراسان رضوی

مسابقه گردشگر سلامت

ملی

19

سمنان

مسابقه ایده پردازی و ساخت دست سازه با الهام از امکانات کویر

ملی

20

مازندران

کشاورزی و منابع طبیعی پایدار

ملی

21

یادگار امام(ره)

مسابقه ملی نوآفرینی در حمل و نقل)با محوریت شبکه های ارتباطی و حمل و نقل

ملی

22

یادگار امام(ره)

مسابقه ملی نوآفرینی در دریا)با محوریت حمل و نقل دریایی و صنایع فراساحل(

ملی

23

فارس

مسابقات توریسم مذهبی

ملی

24

گیلان

مسابقه توریسم سیاحتی و تاریخی

ملی

25

زنجان

مسابقه سازه های ماکارونی

ملی

26

خراسان جنوبی

مسابقه محصوالت جدید در حوزه بسته بندی فرآوری محصوالت کشاورزی و دامی

ملی

27

البرز

مسابقه شخصیت شناسی بزهکاران در جرائم خشونت آمیز از منظر حاشیه نشینی

ملی

28

البرز

مسابقه ملی بتن

ملی

29

تهران جنوب

مسابقه مواد و انرژی

ملی


/انتهای پیام

کد خبر: 1057069

وب گردی

وب گردی