لزوم بازبینی در سرفصل بسیاری از رشته‌های علوم انسانی و هنر

مدیرکل برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از مسائل علوم و مباحث جدید مثل فضای مجازی در سرفصل های دروس وجود ندارد و بسیاری از سرفصل ها در رشته های علوم انسانی و هنر نیاز به بازبینی دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و در نشست هیات های اندیشه ورزی متشکل از استان های اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همت ریاست دانشگاه و معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، توجه و تاکید ویژه بر روی بازپروری و تقویت رشته ها و مباحث مربوط به علوم انسانی شده است که فرصتی مغتنم و ایده آل است که با یک مدیریت جهادی، نهایت تلاش خود را برای رهاندن رشته های مهجور علوم انسانی و هنر از نابسامانی و کم توجهی به کار بندیم.
خیری بیان کرد: لازم است وضعیت سنجی و نیاز شناسی صحیحی از داشته ها و نواقص موجود در دانشگاه صورت بگیرد تا در زمینه های مختلف اعم از توانمندسازی و تقویت بنیه اعتقادی استادان، به روز کردن مباحث علمی و تالیف کتب درسی با استفاده از باورمندترین و جهادی ترین اعضای هیات علمی واحدها موفق تر عمل کنیم.
وی ضمن بیان اینکه در بسیاری از حوزه ها و علوم، مثل فضای مجازی و فن آوری های نوین و ارتباط آنان با مباحث علوم انسانی و هنر شایسته است کار بیشتری صورت گیرد گفت: بسیاری از تمدن ها با علوم انسانی و هویت انسانی ساخته شده اند و سعی بر این است که از سرمایه های عظیم و توانمندی ها و ظرفیت های موجود در بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان، برای ایجاد یک تحول عظیم و یک نهضت تولید منبع و رسیدن به خروجی و حصول نتیجه دلخواه بهره ببریم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: در تلاشیم که با تشکیل هیات های اندیشه ورز با ماموریت های مختلف و با اقتضائات محیطی متفاوت، برای ایجاد تغییرات ارزشمند، در خصوص تغییر ذهنیت های قدیمی و مندرس قبل از تشکیل این هیات ها و ارزشمند کردن رشته های علوم انسانی و هنر گام های موثری برداریم.
پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در ادامه گفت: در حوزه علوم انسانی و هنر، نیاز به تحول اساسی و رفع خلاهای موجود در مباحث پژوهشی، فناوری های نوین علوم انسانی، جذب شرکت های دانش بنیان با رویکرد علوم انسانی و هنر و موضوعات و سرفصل های درسی در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت احساس می شود.
وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه، از رایزنی های انجام شده با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان جهت فعال ترکردن سرای نوآوری در بخش علوم انسانی و هنر و همینطور تاسیس دانشکده های موضوعی مثل دانشکده خانواده و آسیب های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خبر داد.

پایان پیام/

کد خبر: 1057093

وب گردی

وب گردی