مصالح بی کیفیت بلای جان اقشار متوسط کشور

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: این اتفاق سبب افزایش استفاده از مصالح بی کیفیت در ساخت مسکن اقشار متوسط را افزایش می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد شکرچی زاده در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت با بیان اینکه این صنعت از نظر ایجاد اشتغال و گردش مالی جزو صنایع برتر محسوب می‌شود، گفت: رشد یا عدم رشد اقتصادی رابطه دوسویه با صنعت ساختمان دارد.
وی افزود: امروز با رکود اقتصادی مواجهیم که بر ساخت و ساز خصوصی سایه انداخته همچنین کمبود بودجه عمرانی ساخت و ساز دولتی را تحت تأثیر قرار داده است و هزاران پروژه نیمه تمام در سطح کشور باقی مانده است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی چالش دیگر صنعت ساخت را افزایش قیمت مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این اتفاق سبب افزایش نگرانی برای استفاده از مصالح بی کیفیت برای ساخت و ساز خصوصاً ساخت مسکن برای اقشار متوسط شده است.
شکرچی زاده از دیگر چالش‌های این صنعت را فرار مغزها در بخش نیروی انسانی متخصص در حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: همچنین چالش مصرف انرژی در ساختمان‌ها باقی مانده که دو تا سه برابر مقدار متوسط جهانی است. عدم توجه به مصرف انرژی به شکاف عدالت بین نسلی منجر خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استفاده از ظرفیت صنعتی سازی ساختمان را یادآور شد و گفت: پس از ویرایش جدید مبحث 11 مقررات ملی ساختمان صنعتی سازی می‌تواند به عنوان راهکاری برای برون رفت از رکود صنعت ساخت باشد.
وی گفت: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و رفع حاشیه نشینی از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که اخیراً تخصیص‌های خوبی از نظر منابع مالی برای این موضوع در نظر گرفته شده اما برای دستیابی به راهکار عملی آن، نیاز به اقدامات تخصصی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057105

وب گردی

وب گردی