شرکت در کنگره‌‌‌‌‌های بین‌‌‌المللی امتیاز بازآموزی برای پزشکان  دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: شرکت در همایش‌‌ها و کنگره‌‌های بین‌‌المللی امتیاز بازآموزی برای پزشکان داشته و یک میزان مشخصی دارد. بر مبنای هر امتیازی که کنگره‌‌‌‌های مختلف با مجوز وزارت بهداشت اعطا می‌‌‌کنند هزینه‌‌‌های مختلفی پرداخت می‌‌‌شود.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری کنگره‌‌‌های بین‌‌‌المللی در سالن‌‌‌های دانشگاه آزاد و اثرات حاصل از آن گفت: کنگره‌‌های بین‌‌‌المللی در دانشگاه آزاد برگزار می‌‌شود تا افرادی که تحقیقات و پژوهش خوب داشتند فرصت ارائه آن را پیدا کنند. از این طریق دانشجویان و رزیدنت‌‌‌های ما در داخل کشور هم موفق به کسب دانش در این زمینه شده و بعد کلیه این موارد به صورت کتابچه جمع‌‌‌آوری خواهد شد. بر همین مبنا، برگزاری این کنگره‌‌‌‌‌‌‌ها اثربخشی خوبی خواهد داشت.

وی تشریح کرد: برگزاری کنگره‌‌‌‌‌‌های بین‌‌‌المللی در رنکینگ بین‌‌‌الملل اثرگذار است و به طور متوسط سالیانه بیش از 20 کنگره بین‌‌‌المللی در بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد برگزار می‌‌‌‌‌شود. به تازگی، همایش بین‌‌المللی در حوزه دندان‌‌‌پزشکی برگزار شد و مهمانانی هم از کشورهای خارجی داشتیم، این کنگره به زبان انگلیسی و در سه روز متوالی برگزار و آخرین دستاوردهای رشته دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی در آن مطرح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: برای حضور در کنگره‌‌‌های بین‌‌‌المللی فراخوان ارائه مقالات انجام می‌‌‌شود که برگزاری این همایش‌‌‌ها به عهده انجمن‌‌‌هاست. این انجمن‌‌ها، دبیر اجرایی و هیئت علمی کنگره را معرفی می‌‌‌کنند و بخش دندان‌‌پزشکی ما در برگزاری کنگره‌‌های بین‌‌المللی به صورت ویژه فعالیت دارد.

ابطحی درباره نحوه درآمدزایی از برگزاری کنگره‌‌‌‌‌‌های بین‌‌المللی در دانشگاه آزاد تصریح کرد: انجمن علمی که کنگره‌‌ای را درخواست و برگزار می‌‌کند اجاره سالن را به دانشگاه پرداخت می‌‌‌‌‌پردازد و در کنار این کار، اگر این انجمن درآمدهای دیگری داشته باشد آن را صرف کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌‌‌کند. اگر بیمارستان و دانشگاه خود مسئول برگزاری کنگره باشند باید دریافت مقالات و برگزاری کنگره توسط معاون پژوهشی انجام شود.

وی تاکید کرد: شرکت در همایش‌‌ها و کنگره‌‌های بین‌‌المللی امتیاز بازآموزی برای پزشکان داشته و یک میزان مشخصی دارد. بر مبنای هر امتیازی که کنگره‌‌‌‌های مختلف با مجوز وزارت بهداشت اعطا می‌‌‌کنند هزینه‌‌‌های مختلفی پرداخت می‌‌‌شود. در برخی موارد به استادانی که از خارج کشور برای سخنرانی دعوت می‌‌‌‌‌‌شوند هم مبالغی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057117

وب گردی

وب گردی